Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsanalyse for LSC

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsanalyse for LSC"— Præsentationens transcript:

1 Markedsanalyse for LSC

2 Hvilke kunder skal Lyngby Storcenter fokusere på
og hvordan skal de positionerer sig og differentiere sig for at forblive konkurrencedygtige?

3 Disposition - Research metoder - Kritik - Reliabilitet & Validitet
- Analyse af samlet data - Segmenteringsprocessen - Valg af målgruppe - Positioneringskort - Konklusion

4 Research 1. Samling af sekundær, ekstern & intern data.
2. Primær data: Kvantitativ undersøgelse. Proportional Stratificeret Metode Spørgeskema design: Frekvens, dikotomiske, check-list & skala spørgsmål

5 Kritik 1.Reliabilitet 2.Validitet

6 Analyse LSC er centeret med flest besøgende
Hørsholm midtpunkt er dog favorit Køn Lyngby storcenter Hørsholm center Kvinde 56 55 Mand 35 Grand Total 91 90 Køn Lyngby Storcenter Hørsholm Center 15-20 11 3 21-30 1 31-40 5 2 41-50 4 6 51-60 61-70 8 9 71+ Grand Total 31 32

7 Analyse Kvinder shopper hyppigst
Kvinder i aldersgruppen shopper hyppigst i et shoppingcenter Approximativt konfidensinterval for andel Stikprøvestørrelse 40 Antal gunstige 9 Konfidensniveau 95 % Resultat Estimeret andel 0,225 Nedre grænse 0, Øvre grænse 0, Approximativt konfidensinterval for andel Stikprøvestørrelse 60 Antal gunstige 41 Konfidensniveau 95 % Resultat Estimeret andel 0, Nedre grænse 0, Øvre grænse 0,

8 Hvilke faciliteter kunne folk godt tænke sig i et shopping center?
Online shopping er et stort problem. Men hvorfor? Analyse

9 Segmentering Kriterier: Livscyklus, køn samt adfærd. Matrix Ung 15-20
Fri 1. 21-30 Fam. 31-50 Fri 2. 51-70 Ældre. 71+ M K Shopper mere end 1 gang månedeligt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Shopper mere end 1 månedligt eller mindre

10 Hvem er målgruppen? Muligheder Størrelse og vækst for bearbejdning
Kvinder mellem 31-50 i deres familiecyklus Udgifter ved bearbejdning Konkurrencesituationen i segmnetet Differentieret markedsføring

11 Lyngby storcenter positionering ifh. til målgruppen

12 Lyngby storcenter positionering ifh. til målgruppen

13 Hvilke omstændigheder passer godt til lyngby storcenter
Positionering Hvilke omstændigheder passer godt til lyngby storcenter Ældrevenligt Ældrevenligt Overskueligt

14 Konklusion Dataerne viser at kvinder mellem år er den potentielt bedste målgruppe Vi har valgt at føre en differentieret marketingstrategi for vores målgruppe Lyngby står stærkt i deres udbud af butikker og deres service. Men svagt når det kommer til overskuelighed og atmosfære. Vi konkluderer at det er vigtigt for Lyngby Storcenter, at investere i den sociale medie kanal af markedsføring og vi anbefaler dermed at outsource det.


Download ppt "Markedsanalyse for LSC"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google