Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

Evaluerings- kompetencen
Progression i de større skriftlige opgaver:
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Undervisningsevaluering i matematik
Evaluering af CSUSA’s besøg på eliteidrætsgymnasierne i uge 43.
5 IT-didaktiske principper
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Undervisningsplanlægning
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Teknikfag Byggeri & Energi
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Skolereform august 2014………………
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Observation af din/andres undervisning –
Kulturforståelse niveau C
Fagdidaktisk kursus i religion
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Drejebogen til eksamen på idræt B
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Madkamp - DM i madkundskab
Lærerprofessionen.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
Top lækkert hår!! Grundforløb Tidsepoke 1. gruppe Tid 1 uge gruppe på 2-3 elever. I må frit vælge en tidsepoke. Evaluering skal afleveres som en Power.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Det tematiserede forløb
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Studieområdet på hhx Præsentation af EVA’s følgeprojekt vedr. studieområdet på hhx og htx og almen studieforberedelse på stx Konference om Studieretningsprojektet.
Engelsk i Fagenes Samspil Velkommen. Programmet for i eftermiddag Kl Velkomst Kl Oplæg om sproglige udfordringer med engelsk som koncernsprog.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Forsøgsopgavesæt 1 Præmisser, elev-vejledning, opgaveformuleringer, materiale og forventninger Konference Oure den 20. november 2008 – Marianne Hansen.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Tematisk undervisning og progression c-B-A
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Velkommen til fagligt samspil
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
- Projekt om sygehusportører
Præsentationens transcript:

Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion

Tematisk forløb Evaluering - Formativ - summativ Motivation - Væk dem - Gør det vedkommende Elevforudsætninger - Forforståelse - Elevtyper Fagligt niveau Materiale - Lærerbøger - Eksperimenter - Foredrag - Dokumentar - ekskursioner Progression - I forløbet - I relation til årsplan - Varighed Formål - Lærerplaner - Kompetencer - Fagligt samspil - Hvor er fokus?

Lektions didaktiske overvejelser Formål - Mål og kompetencer Arbejds- og aktivitetsform - Hvordan for flest muligt optimalt udbytte Variation = didaktisk kompromis MOTIVATION læg op til høj elevaktivitet Medbestemmelse Zonen for nærmeste udvikling Variation Tidsplan og Logistik - Varighed af de enkelte sekvenser - eksperimenter? - kopier, opgaver mv. Forforståelse, progression og rød tråd - Hvor er eleverne nu? - Hvordan kommer de videre – læsefokus?

Gruppeopgave indtil kl Instruktioner vedrørende opgaven med forløbsplanlægning fremgår af arbejdsseddel 1, der findes på ”wikien” under kursusopgaver. Dertil skal grupperne ”trække” 2 fokuspunkter, der skal tilgodeses i forløbet – kernestof + faglig kompetence I skal uploade jeres arbejde på wikien inden præsentationen i morgen tidlig.

Gruppeinddeling - arbejdssedler Gruppe AB C DE

Gruppe inddeling - EXP Grupper A B C D E F