Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Advertisements

Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Ledelse i Praksis – 4. aften
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Corporate Identity og Branding
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2014
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
Kommunikation i projekter
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Informationsmøde onsdag 6. marts 2013 kl – Linjemodellen for skoleåret
Kommunikation og Reception
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
Markedskommunikation - del 1
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
Bachelor i International virksomhedskommunikation (SIV)
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
Almen sTudieforberedelse - AT
De tre ”uddannelsesfabrikker”. EU-Miljøkrav Organisationen forståelse og respekt SRO-systemet IT Kommunikation Forbrænding Viden og færdigheder Helhedsforståelse.
Introduktion til Fagsprogslingvistikken II
Appelformer Logos, etos og patos.
Præsentation af Det retoriske kompas
DKM - MedieNoter4 - KBJ1 Samfundet i medierne. DKM - MedieNoter4 - KBJ2 Bakspejl Teorier om medier og tekster: Som budbringer Som budskab Teorier om kommunikation:
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2013
Formidlingsdelen Formidling og metode.
VISL – begrænsninger og styrker
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Grundlæggende elementer i UML
Strategisk kommunikation og muséer
18. Strategisk analyse af interne forhold
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2015
Sproglig teori og metode (I)
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Reklamefilm Analysemodel.
Hvad er markedskommunikation?
Medierne og den politiske kommunikation
BA International Erhvervskommunikation Sproglig teori og metode (IV)
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
FORBEDRINGSLEDELSE OG KOMMUNIKATION Helle Adolfsen, Sygeplejefaglig direktør, E-MBA, Cand. Cur 27. APRIL 2016.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
© Kommunikation skaber din organisation (2. udg.) Heidi Hansen, Hans Reitzels Forlag 2014.
Møder Kapitel 6 Mie Femø Nielsen, Ann Merrit Rikke Nielsen, Birte Asmuß, Liv Otto Hassert og Sae Oshima.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
IT-B: 1.04 Trekantsmodellen
Målgrupper, genrer & medier
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Virksomhedssamarbejde
Målgrupper, genrer & medier
Ekstern kommunikation
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Introduktion til virksomhedsdelen
Leavitt’s model Modellen er en oversigt over de dynamiske,
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Barnesyn og børneperspektiv
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation

Uddybning af kommunikative instanser Afsender og modtager Budskab Referent Kode Medie Genre Kontekst/kultur

Den kommunikerende organisation Den interne kommunikation Den eksterne kommunikation, herunder markedskommunikation

Markedskommunikation Hvad er markedskommunikation? Hvad er reklamer? Hvad er reklamers funktion? Hvad kendetegner reklamer?

Public relations Image-begrebet Pressemeddelelsen Imagebrochuren

Oversættelse og sprogrevision Hvad er oversætterens målsætning? Hvad oversætter man? Hvilke metoder benyttes? Opgave (Gillette)