Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Medierne og den politiske kommunikation

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Medierne og den politiske kommunikation"— Præsentationens transcript:

1 Medierne og den politiske kommunikation
7.2 Den politiske argumentation

2 7.1 Den politiske kommunikation
Politisk kommunikation: ” at bringe et politisk budskab fra en afsender til en modtager med den hensigt at få modtageren til at handle. Afsenderen vil som oftest være en politiker, men kan også være andre aktører med en politisk hensigt, mens modtageren er en lidt mere broget størrelse.” 7.1 Den politiske kommunikation

3 7.2 Den politiske argumentation
Appelformer Etos (Afsenders troværdighed) Logos (Budskabets argumenter) Patos (Modtagernes følelser) Simpelt argument Påstand, belæg og hjemmel Sammensat argument Argumentationsrække med flere forskellige argumenter (hoved-påstand og del-argumenter) -analogi -gendrivelse Afledningsargument Dreje diskussionen væk fra temaet Glidebaneargument Modstanderens argument tilskrives negative konsekvenser 7.2 Den politiske argumentation


Download ppt "Medierne og den politiske kommunikation"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google