Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHarald Lorenzen Redigeret for ca. et år siden
1
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel
2
Martin
7
PR SOM VÆKSTMIDDEL Introduktion Kort om Conexia PR PR som vækstmiddel?
Spørgsmål ______________________________________________________________________
8
2. KORT OM CONEXIA PR Bureau dedikeret til PR Strategi og rådgivning
PR og ekstern kommunikation Online PR Krisekommunikation International PR ______________________________________________________________________
9
2. KORT OM CONEXIA PR ______________________________________________________________________
10
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR - Public relations is about reputation... – the result of what you do, what you say and what others say about you! ______________________________________________________________________
11
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL ______________________________________________________________________
12
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
13
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
14
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
15
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
16
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR er først og fremmest udbredelse af gode historier. Alle virksomheder har gode historier. Eksempler på kategorier af gode historier: Kategori Eksempel 1 Virksomheden Succeshistorier, fx nye ordrer, ny udvikling, nye produkter mv. 2 Nøgletal Regnskab, positiv udvikling i antal medarbejdere mv. 3 Statistik Statistik – kommenter på egne tal eller branchetal 4 Profilpersoner Historier om succesfulde profilpersoner 5 Innovation Historier om succesfuld udvikling af dit produkt
17
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
18
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL Aktualitet: Historien skal være interessant og så ny som muligt. Væsentlighed: Historien skal være vigtig og relevant for modtagerne. Identifikation: Der skal være mulighed for, at læseren kan identificere sig med de personer, der fremtræder i artiklen. Sensation: Historien skal indeholde noget overraskende for læseren. Stil derfor spørgsmålet: Overrasker nyheden? Konflikt: Interessemodsætninger. Det vil sige, at artiklen helst skal indeholde flere synspunkter Aktualitet Væsent-lighed Identifi-kation Sensation Konflikt
19
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
20
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR-værktøjer Pressemeddelelser
Artikler (færdigskrevne målrettet bestemte medier) Videointerviews (til web og til at understøtte pressehistorier) Portrætter (både af virksomheder og nøglepersoner) Kronikker Interview Presseevents, herunder pressemøder og presseture Statistiske undersøgelser og rapporter
21
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER
DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
22
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL Regionale medier Nationale dagblade Online PR
Fagblade, magasiner mm. TV/Radio Sociale Medier Online PR
23
4. SPØRGSMÅL… Esben Lind Simonsen Conexia PR Gravensgade 10
DK-9000 Aalborg E: T: W:
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.