Forældremøde 9. april.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

Bhu Roholmhaven Ny struktur
Velkommen på Skibet Skole
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Forældremøde på Stestrup Skole
(Rullende) Indskoling
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Læringsstile og lektier
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Forædremøde den
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Tabulex - hvad er det? Et elektronisk komme/gå-registreringsprogram – det sikrer, at SFO´ens medarbejdere kan efterleve fremmødekontrollen. Målet er at.
Velkommen. . Agenda: Velkomst Status på skolesammenlægningerne Kort ref. fra sidste møde Grundregler for Skolen Evt.
Fælles forældremøde Thurø
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Forældremøde Ellepilen 11. April Hvem er vi?
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Tilfredshedsundersøgelse
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
Ny skole i Brøndby Strand
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Sammenlægning af Boblen og Loppen – efterår 2012 En gennemgang af processen.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Skoleparathed Sunds skole.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Mandag den 14. april Gymnastiksal 14 – 15. Bo syg.
For førskolegruppens forældre
Indbydelse SFO Bakkeskolens forældreråd indbyder hermed til det årlige forældremøde for alle forældre i SFO Tirsdag d kl Mødet foregår.
AFTENENS PUNKTER Kontaktveje mellem skole og hjem Hvor kan forældre få indflydelse Forældremøder Temaforældremøder Skole-hjem samtaler Andet Debat.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Skolebestyrelsens skriftlige beretning skoleåret 2014/2015 Lindebjergskolen Lindebjergskolen beretning 2014/2015.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
2. maj 2016 Område Brønshøj-Vanløse Børne- og Ungdomsforvaltningen INFORMATIONSMØDE OM SAMMENLÆGNINGEN AF VANLØSE OG HYLTEBJERG SKOLER.
Velkommen til BFO Baltorpskolen Afdelingerne: Fritter 1, Fristedet og 8’eren Tivænget og Kornvænget.
Svendborg Sløjfen Barnet I Centrum HVAD ER UDFORDRINGEN. Hvor vil du gerne hen. Udfordringer med et barn – børnegruppe – forældre – kollegaer.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
PERSONALET - Poplen JohnnyAnja OLEJeanett FREDERIK LÆRKEBETTINA CHARLIE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Tidshåndtering i AU Brugertest.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Skoleindskrivningsmøde
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Forældremøde 9. april

Agenda Velkomst Formandens beretning Generel information Ind/udtjekning af børn Ny børnehave struktur

Formandens beretning Forældre arrangementer Ansættelsessamtaler Sommerfest Arbejdsdage Ansættelsessamtaler Facebookgruppe Problemstilling omkring spøgelserne -> ny børnehave struktur Lukning af lågen mod stationen. Foredrag om børn og seksualitet Mål: Lave fælles information om udflytter og koloni

Valg til Forældrerådet Udskiftning giver plads til nye ansigter Opgaver Deltage i møder 4-6 gange årligt Praktik og koordinering af arbejdsdage, fællesaktiviteter Planlægge forældremøde i efteråret

KBH barn Opbygning: Hjemmeside – (Reklame søjle) Medarbejder Net Entre Net (info side til forældre) Kbh Tjek ind

Hjemmesiden

Medarbejder Net

Entre net

Her vil i kunne tjekke jeres børn ind og ud

Hvad kan det? Der bliver sat info skærme/ tablet op ved indgangene Vi ligger alt materiale på intranettet (lukket system) Billeder og video, projekter, læreplaner, dagssedler m.v. I kan tjekke ind fra enhver pc/ tablet via nemID og se hvad dit barn har lavet i løbet af dagen. I kan kommunikere direkte med personalet via mail systemet og personalet kan sende nyhedsbreve ud og meget mere. I skal tjekke børnene ind når i kommer og går på tablet. Via nem id kan i komme på intranettet. Alt data ligger i forvejen via jeres barns cpr. nr.

Hvad betyder det for jer? I skal tjekke børnene ind når i kommer og går på tablet. Vi har en forventninger om at i orientere jer via intranettet Melder ferie, sygdom og andet Vi starter i løbet af efteråret Spørgsmål?

Ny Bh struktur Problemstilling: stort boom af børn som skal i skole har bevirket at vi ikke har haft mulighed for at tilbyde pladser i 5 års gruppen til alle børn, men har været nødsaget til at lave et gæsteprojekt. Formål: at sikre alle børn får samme tilbud.

Hvad ændres Vi laver en Vippemodel der betyder at personalet følger børnene. - Dvs. er der et år hvor vi har 25 børn som skal i 5 års gruppen vil der være 3 personaler, har vi som i år hvor der er 40 børn som skal i 5 års gruppen, nednormere vi de nuværende bh grupper til et lavere antal børn og personale. Normeringer hedder 125 børnehave børn og den vil ikke ændres. Stuebegrebet ophører i børnehaven, dvs. Grønspætter og Blåmejser slås sammen til et team (Team Blå/grøn) Rødspætter og Solsorte slås sammen til et team (Team Rød/sol) Spøgelserne 5 års gruppen forsætter som et team med 2 grupper.

Hvordan ser teams ud Team Rød/ Sol: 5 voksne til ca. 38-40 børn Team Blå/ Grøn: 5 voksne til ca. 38-40 børn Team Spøgelser (5 årsgruppen) 5 voksne til ca. 38-40 børn

Fysiske ændringer Spøgelserne bytter lokale og garderober med Blåmejser og Rødhalse. Det vil ske inden august.

Hvornår optager vi børn til Spøgelserne/ 5 års gruppen Principperne: Alle flyttes i 5 års gruppen i det år de fylder 5 og skal i skole året efter. Optagelse sker efter fødselsdato fra de 2 nye teams. Optagelse vil ske i tråd med at vi får udmeldelser/ overflytninger på de børn der skal starte på fritidshjem. Dvs. i perioden 1. april-31 august.

Hvornår går vi igang Alle 3 Teams er i gang med velkomstfolder og fælles principper. - Bl.a. Har vi besluttet at der holdes fælles fødselsdag sidste fredag i måneden, hvilket betyder at vi ikke tager på besøg hos jer. Vi er i gang med at vende os til tanken om at arbejde i et stort team – bl.a. indkøring af nye børn Senest 31. august er de sidste børn overflyttet til spøgelserne.

Output i Team Rød/sol & Blå/ grøn Større fleksibilitet i alle teams ift. fordeling af personale ressourcer/ aktiviteter Eks. Alders differenciering ift. ture ud af huset/ projekter for 3 årige, 4 årige opdelt Primær/ sekundær voksne så alle børn ses Temaer/ projekter vil laves så børnene får det bedst mulige udbytte og læring af det planlagte.  Vi kommer til at have en praktisk papir mappe der indeholder hvordan vi afholder 3 måneders samtaler og andre papirer som er ens for begge team.  Samme principper ift. udflytterdelen 2 uger hjemme, 2 uger i udflytter

Output Spøgelser/ 5 års gruppen Større fleksibilitet i alle teams ift. fordeling af personale ressourcer/ aktiviteter Fortsat fokus på skoleparathed – og almen dannelse, krav/ forventninger. Før skoleprojekt ved Hanne En gruppe i udflytter og en gruppe hjemme Roterende personale i de 2 grupper så alle får glæde af de voksnes forskellige ekspertise Primær/ sekundær voksne så alle børn ses

Generelt Jer der har børn som fylder 5 i år 2010 er velkommen til at starte op hos spøgelserne og høre lidt mere om deres tanker. Generelt er vi i gang men har ikke alt på plads, det er nyt for alle og vi skal gøre vores erfaringer og justere/ evaluere løbende. Spørgsmål?

Team møde i Ellepilen Kl. ca. 19.30 når valgt er færdig vil der være forældremøder i afdelingerne fra 19.45-21.30. Vuggestuerne i den gamle afd. Nr. 32 holder møde sammen i fællesrummet ved køkkenet. Vuggestuerne i den ny afd. Nr. 32A holder møde sammen i fællesrummet ved køkkenet. Team Rød/Sol holder møde i Børnehaven i Rødhalsenes og blåmejsernes lokale. Team Blå/Grøn holder møde i børnehaven i Solsortenes & Grønspætternes lokale. Spøgelserne holder møde i eget grupperum.