Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Værdistrømsanalyser.
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Medborgerskab – på sporet
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
Merlivs seminar 27. August 2008
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Udviklingsplaner Sønderborg
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
CSI i forsvaret.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
5S anvendes til indretning af arbejdspladser
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Forbedringstavlen – er et must
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Kaizen og Tavlemøder Løbende forbedringer Tavlemøder 5 X Hvorfor.
- et udviklings- og dialogværktøj
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Hvad er mål/resultat (output)?
Samarbejde om de unge mellem myndighed og kommune
Kaizen tavle Forbedringstavlen.
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Regler omkring tavlen Det.
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie.
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Januar 2011 Trivselsmøder.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Håndtering af Sygefravær
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
LEAN-KØREKORTETS STRUKTUR
Mål- og resultatstyring
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kunsten at give god feedback
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
Dokumentation, evaluering og evidens
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen Gennemførte aktiviteter Læring & forbedringer Resultater synliggøres Ros & anerkendelse Ideer & mål Næste uges aktiviteter Tavlemøder

Aktivitetstavle Nr.AktivitetAnsvarligDeadlineStatus

Ide´ kasse

POA hjulet Den ProblemOrienterede Arbejdsmetode 4. GØR Gennemførelse Opfølgning & Justering Evaluering 3. VIL Valg af handling Mål for indsatserne Plan for gennemførelsen Plan for evaluering 2. KAN Alle muligheder Realistiske og ønskelige muligheder Vurdering af løsninger 1. VED Problemdefinition Målet for løsningen (Effekten) Information og Dataind- samling VED KANVIL GØR

Skema til idevurdering EFFEKT?EFFEKT?F Ressourceforbrug? og mulighed for iværksætte? ” Anden bølge? ”” Spring over! ” Langsigtet & Koordineret plan? ” Sæt igang! ” Høj Lav Høj

Strategikort Indbrud i beboelse Vi vil holde fokus på området og anerkende gode resultater. 1.3 Vi vil lede på tværs i politi- kredsen for at optimere resultaterne. 1.4 Ledelsen vil prioritere opgaverne og melde klart ud – 5.3 Handleplanen : Optimere sagsgangene. Forbedre anmeldelsesfasen hurtigere udryk- ning til G stedet, Optimere sporsikringen. Forbedre vejledningen til forurettede. Øge antallet af forhøringer. Øge antallet af genbesøg. Fokus på Top 20 indbrudstyve Vi vil nedsætte antallet af indbrud i beboelse med 10 %. 90% af sagerne skal være afgjort inden 5 måneder fra anmeldelse Vi vil søge at være på G stedet inden for 1 time i 90 % af anmeldelserne. Øge antallet af sikrede spor med 10% %. Vi vil øge antallet af forhøringer med 5 %. Vi vil øge antallet af genbesøg med 10 %. Vi vil måle på antallet af timer vi arbejder med Top 20 indbrudstyve mhp. målfastsættelse næste år Vi vil involvere medarbejderne i udfærdigelsen af handleplanen for indbrud i beboelse. 2.3 Udvikle en Kompetence- udviklingsstrategi, der understøtter fokusområdet. 2.4 Udvikle POA metoden Uddanne medarbejderne i : POA metoden Sporsikring POLSAS – datakvalitet IT analyse – 4.3 Samarbejde med lokal-samfundet, andre myndigheder, politikredse og NEC. 4.4 Anvende IT analyse Vi vil kontinuerlig måle på borgernes tilfredshed med sagsbehandlingen og vejledningen gennem brugerundersøgelse i oktober måned Vi vil måle på medarbejdernes tilfredshed med fokus på forholdet mellem strategi, mål og handleplan. 8.

1.Sortere At kunne skelne det væsentlige fra det uvæsentlige. 2.Sæt i system At sætte orden og rækkefølge i processer og omgivelser, så der skabes udgangspunkt for etablering af en standard. 3.”Støve af” At skabe synlighed i alt hvad der skal gøres, så det ikke glemmes eller ikke bliver gjort. 4.Standardisere At standardisere, som grundlag for at blive bedre. Hvis der ikke er en standard, er det ikke noget at forbedre og vi kan ikke måle, om det der ændres, er til det bedre. 5.Selv-disciplin At arbejde systematisk med at blive bedre, fastholde standarder og kun ændre dem, når en forbedring identificeres. De 5 S´er

1.Unødvendige bevægelser 2.Ventetid 3.Transport 4.Lager 5.Fejl 6.Unødvendige processer 7.Overproduktion De 7 spildtyper