Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At forholde sig professionelt Anne Skov
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Haslebo, relationer i organisationer kap. 14/15
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Er mit barn klar til skolestart ?
Arbejdspladsudvikling
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Jeg støtter barnet ved:
Det autentiske menneske
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Darum skole 4. november 2013.
Roller og afgrænsninger
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
NOEA/Aalborg Universitet
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Skolebestyrelsen & værdier
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Procesværktøjer.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Vejlederens kommunikation
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
- et udviklings- og dialogværktøj
Lærerprofessionen.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Ledelse i forskellige retninger
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Læringspunkter modul 1-5
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
organisatoriske kompetencer
Lederkonferencen 9. juni 2010
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Thomas Bartels, VFAs rejsehold 15. april 2015
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.1 – Forventninger og motivation Anders.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
…………Skal blive så dygtige som de kan
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
PUK Et team af pædagogiske udviklingskoordinatorer i VVK C
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb

AUTENTISK LEDERSKAB © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb Lederrollen I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI ® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse Awareness ”Træning i autentisk kon- takt & Kommu- nikation ” Kreativitet & Meditation - Fra hvordan? Til sådan! - Kroppens ressourcer & muligheder Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger 1. møde 1. modul 2. modul 3. modul 1. opfølgning 2. opfølgning Tidsforløb over ca. 6-7 mdr. Tillid, relation, inspiration & ejerskab Psykologiske Type: teori og forståelse Typers Kommunikations & Beslutningsmønster Udviklingsøvelser og udviklingsplan Øget kommunikations- & beslutningskompetence Coaching/supervision & Feedback; individuelt & i gruppe Mandala ”dit NU og fremtid” kreativ proces i farver, natur, maling Afspænding & Meditation Videre handlingsplan, afslutning, feedback & hygge Træning Individuelt møde Selvværd og selvtillid

1. møde Dialog/Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger Hvad er Jeres behov? Formålet defineres ”hvad vil vi gerne opnå”? Indhold skal give mening! Hvordan, hvorfor, hvorledes? Udbyttet skal kunne defineres! Forventninger skal afstemmes! Forudsætninger for succes skal afklares og aftales! Se indstillingspilen*

1. modul: Din types muligheder Formål: Indsigt i egne og kollegaers præferencer & værdier, med det formål at videreudvikle den enkelte leders og lederteamets kommunikations og beslutningsmønster. Indhold: 1. Individuel Typecoaching: Udefra tema og behov 2. JTI Typeprofil. Personlig psykologisk profil 3. Psykologiske typer: teori og forståelse 4. Lederrollen og de psykologiske præferencer 5. Ledelse, type og motivation 6. Teamledelse, teamroller og forandring 7. Træning og refleksion Udbytte: Forøget kommunikations og beslutnings- bevidsthed hos den enkelte leder. Forøget samspil mellem leder og omgivel- ser = bedre trivsel og engagement. Øget forståelse af sig selv indefra/udefra. Lederrollen I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse

2. modul: Kontakt & Kommunikation Awareness* ”Træning i autentisk kontakt & Kommunikation” *Awareness-begrebet Betyder ufokuseret ”vågenhed” som sætter mennesker i stand til at ”stille skarpt” på et fænomen (tanker, følelser, ord, handlinger) når det er nødvendigt for situationen. Formål Bevidstgøre og udvikle den enkelte lederes kontakt, kommunikations og handlemønster, så relevante behov for kreativitet, begejstring, konflikthåndtering udvikles. Indhold Træning og feedback i præcis kommunikation og kontakt med gestaltpsykologiske værk- tøjer. Udbytte Større integritet og autensitet hos den enkelte leder! Det muliggøre: Flere handlemuligheder Bedre relationer Større gennemslagskraft Øget motivation og arbejdsglæde

3. modul: Kreativitet og nyt land! Formål At forøge den enkeltes koncentration, kreativitet og mentale ressourcer gennem fantasi, male, meditations, afspændings- og grounding øvelser. Indhold Afspændings- og meditationsøvelser til oparbejdelse af mental kondition og mindre stress. ”Dit klareste udtryk” i mandala/tegning/maling, storrytelling på lærred – Nu og fremtid. Afslutning, afrunding, feedback og hygge. Udbytte Øget mental kondition & mindre stress. Øget bevidsthed om dine indre ressourcer. Større kreativitet, vilje, mod og fantasi i lederjobbet som giver engagerede med- arbejder. Evnen til med din vilje at dirigere energier i en hvilken som helst retning og på en måde, som det specifikke formål, hensigten og behovene kræver. Kreativitet, Meditation & Afspænding - Fra hvordan? til Sådan! - Kroppens ressourcer og muligheder Eks. Mandala

1. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Fællesmøde & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer. 1. opfølgning

2. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Fællesmøde & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer 2. opfølgning

INDSTILLINGSPILEN Indstillingspilen viser at det rette engagement, der skabes fra starten, vil være skabende for processen og udbyttet. Gennem tillid og forståelse for den enkeltes individuelle behov og parathed i udviklings- og forandringsprocesser, kan det rette engagement kun skabes. Det giver mening og formål og har en varig betydning for den nuværende og kommende succes.