De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Evaluering i et narrativt perspektiv v/ Hanne Fredslund
Fra skitse til prototype. Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Faglig læsning Dagsorden
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
Viden, læring og progression
Afslut Frem >>
Vejledningsforløb med læringskontrakt
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
At udforske sin egen praksis
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag.
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
World-making i designproces Etnografisk inspireret feltstudie Naming  Beskrivelse af designsituation  Designerens perspektiv Nu-scenarie Framing  Formulering.
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Den anerkendende interviewform
Omgangstone og kollegialitet
“Cheshire Puss,” she began, …… ”Could you tell me, please, which way I ought to go from here?” “That depends a good deal on where you want to get to,”
Dansk Magisterforenings mentorordning
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Analyse ud fra Schönske termer. Knowing-in-action  Manglende erfaring  Vi manglede rutine til knowing-in-action.
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Håndtering af en møgsag
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
forståelse & støtte til mønsterbrydere
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Forundersøgelse Fornyelsesfasen: Visionsudvikling.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Faglige kompetencer I det følgende oplæg, vil jeg først fremhæve særlige aspekter af udviklingen af faglige kompetencer i psykologi og derefter give.
Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring
DEN MOTIVERENDE SAMTALE V/ PSYKOLOG KARSTEN ABEL MEDLEM AF MINT BLÅ Kors medarbejder konference 12. november 2015
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Læring gennem registrering og indberetning
SPEAM, stress, august 2017 Jytte Dahlstrøm, speciallæge i psykiatri
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Dialogbaseret værktøj
UNIVERSITY OF COPENHAGEN
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC)
Feedback Lægedage 2015.
Usecase-Manual-går arbejdsgange igennem
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
DELTAGELSE I SAMARBEJDE
Temadag 2018.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
Præsentations-portfolio
Øvelse: Handlemuligheder
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Kroppen og programmering
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
Præsentationens transcript:

De schönske termer Workshop d|bubbles

Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test af vores worldmaking Under workshoppen: Re-naming Efter workshoppen: Re-framing af problemet

Knowing-in-action Viden der ligger i handlingen Ubevidst viden Fremprovokere tavs viden Brugeren har en viden Gennem øvelser kan man få ord på denne viden Derved bliver det til knowledge- in-action Som vi kan bruge i vores reframing af problemet

Reflection-in-action Breakdown => reaktion Brugerne reagerer uventet eller slet ikke => ændret handlingsforløb Ubevidst handlen Brainstorm brugerne satte sig fast på få ideer vi forsøgte at guide dem hen på flere forskellige emner

Reflection on reflection-in-action Refleksion over: den refleksion man foretog i handlingen refleksionens betydning for det videre handlingsforløb Brainstorm Overvejelser over hvordan vi reagerede når brainstormen gik i stå Overvejelser om egne umiddelbare input

Reflection-on-action Analyse over afsluttet handlingsforløb Refleksion over handlingen Efter workshoppen: Refleksion over handlingsforløb og udbytte Specifik viden til selve projektet Læring for eftertiden