Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Psykisk arbejdsmiljø.
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Social kapital – rig på relationer
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Erfaringer fra brugerpanelet i Onkologisk Klinik
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Det autentiske menneske
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
KULTUREN OMKRING “VIRKSOMHEDSTURNÉEN”
Ledelse af innovative medarbejdere
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Deltagerstyret undervisning
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
1 Forskningsmetode Kursusoversigt l Kursusdele og forløb l Formål med denne del l Forberedelse l Fremlæggelse og diskussion.
Når det at vejlede handler om andet end det faglige Søren Hansen Aalborg Universitet At vejlede i projektprocessen; med fokus på problemformulering, problemanalyse.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Lærermiddelkultur(er)?
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Astrid d e t k r e a t i v e l æ r i n g s m i l j ø s 1 0 b u d it-projektleder jan gejel.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Fremlæggelse af teori og metode d.24 Nov. 2010
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Vores projekt Om kreativitet.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
Fra kontrol til sparring Jesper Hansen Jammerbugt Kommune.
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Helhedsorienteret undervisning SIP Torsdag d. 15. januar, 2015.
.. efter organisatorisk læring? Magne Kolstad Ph.d.-Stipendiat.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Forskningslederseminar Birte Siim : Hvilke udfordringer/opgaver har en forskningsleder/projektleder ? 1.Kontinuitet og dynamik 2.Anerkendelse eller.
Synopsis.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Statusseminar Oversigt Oversigt Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal branding? Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
Funktioner og arbejdsdeling
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
En dagsorden som er større end dig selv DB 2017.
Lederens vandring 1.
Anerkendende pædagogik
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Inspirationsworkshop med fokus på
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf

Oversigt

Problemformuleringen ”Hvordan konstrueres kreativitet hos medarbejderne i afdelingen DR Perspektiv og hvorledes kan kreativitet udvikles?” Arbejdsspørgsmål: Hvordan støtter kulturen i afdelingen DR Perspektiv op omkring de kreative processer? Hvordan udfoldes kreativitet i afdelingen DR Perspektiv? Hvordan kan et arbejdsredskab og læringsforløb designes, så det bidrager til udviklingen af kreativitet hos medarbejderne?

Empiri 4 interviews DRs hjemmeside Jobannoncer

Videnskabsteoretisk ståsted Socialkonstruktivisme Hermeneutisk metode

Iagttagelsesledende begreber Kulturteori Kreativitets- og læringsteori Udfordring Frihed Ressourcer Arbejdsgruppe sammensætning Opmuntring fra ledelsen Organisatorisk support

Analyse af kultur i DR

Analyse af kreativitet i DR

Arbejdsredskab / Læringsforløb

Diskussion Kreativitet vs. innovation

Konklusion Hvordan konstrueres kreativitet hos medarbejderne i afdelingen DR Perspektiv og hvorledes kan kreativitet udvikles?” -- Samarbejde – med rigtig medarbejdersammensætning, der giver plads til at være eksperimenterende -Bred erfaringsramme -Frihed – til at arbejde, uden kontrol. -Spændinger i DR -DR Byen -Øget kontrol -Ros og anerkendelse giver motivation -Arbejdsredskabet -bidrager til udvikling af kreativitet -fremmer samspillet hvor ekspertise og kreative tankefærdigheder kombineres -kan skabe en kultur der støtter op om samarbejde -kan udvikle og hjælpe medarbejderne til refleksion og analyse af deres arbejde

Gruppedynamik 5 er for mange Vi har ikke sørget for at blive konkrete om hinandens forventninger om projektet For mange forskellige måder at skrive på Vi skulle have haft en skarp rollefordeling fra starten Vi manglede info omkring Aalborgmodellen og formelle krav til projektet Gruppedannelsesprocessen var for kort Det har fungeret rigtig godt med hjemmesiden