TR-møde den 29/10 2008 Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikation om forandringsprocessen  Mundtlig kommunikation  Linjekommunikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Lovlig sagsbehandling
Arbejdet med ICF på Kommunikationscentret i Hillerød ?
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Date1 Kontakt til kontaktforældre Billede af skolebestyrelsen og skolen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut.
Regnskab og budget  Ved Keld Nomanni. Regnskab Regnskab.
Den Regionale LEAN Enhed
Kommunikationsstrategi - interessenter, mål og central fortælling
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Forandringsprocessens risici og den indre sammenhæng i processen
Vores projektorganisering
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
Kpartner på AU.
Taksonomisk mindmap i religion
De Samvirkende Invalideorganisationer 1 Job- og informationsportal for personer med handicap.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Kommunikation Intern kommunikation
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Lederen som kommunikator i organisatoriske forandringsprojekter
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
Erfaringer i forbindelse med masseanmeldelser
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Kommunikation i forandringer KL kommunikationsdøgn 2013.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Kort om baggrunden Fusion og strategi Strategiens mål om intern støtte og service, bygningsdrift m.v. Eksternt pres.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Den adm. forandringsproces, fællesmøde den 10/9 Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikation  Linjekommunikation  Nærmeste leder.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
Projektorganisation SAS Danmark
Ti bud på det gode menighedsrådsmøde Inspirationsdag for menighedsrådsmedlemmer, præster og medarbejdere ved kirkerne i Fyens Stift Odense 18. april 2015.
Kommunikations strategi og –plan for Ny struktur - processen Mål: At formidle aktiviteter og skabe ejerskab fra alle interessenter Interessenter: Alle.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
1 Strategisk planlægning i Randers Politik, Planlægning og Bullshit.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
DDKM & Dokumenthåndtering
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Trivselsundersøgelse 2017
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Arkivet….og Hjemmesiden
Medlemsmøde for statsansatte
Afskedigelse UC plus.
TR-kursus IA Afskedigelse - lærere ved VUC 14. September 2018
Afskedigelse FOAS.
Afskedigelse A2B.
Samarbejdet mellem Gladsaxe Kommune og de praktiserende læger
Empatisk Arbejdsmarked Præsentation til Københavns Kommune den 14
Præsentationens transcript:

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikation om forandringsprocessen  Mundtlig kommunikation  Linjekommunikation – chefer/ledere informerer og går i dialog med de nærmeste medarbejdere  Møder med ansatte, tillidsmænd mv.  Skriftlig kommunikation – webside og nyhedsbrev  Undersøgelse: Medarbejdernes viden kommer primært fra det første (90%)

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T  Nyheder om processen  Styregruppen  Dagsordener og referater mv.  Om sporene  Projektgrupper  Hvad sker der lige nu?  Baggrundsmateriale

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Nyhedsbrev  Sendes ud til en bred skare (bl.a. TR)  Temaer: For eksempel ”fælles standarder”  Opsamling af nyheder fra hjemmesiden

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Hvad arbejder vi med?  Mere konkret information – hvad betyder forandringsprocessen i praksis  Det kommer efterhånden som projekterne bliver færdige og der kommer beslutningsoplæg på bordet  Mere to-vejskommunikation  Dialog her og andre steder  Brug hjemmesiden til at stille spørgsmål eller komme med kommentarer

TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Spørgsmål?  skriv på  ring