Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCaspar Møller Redigeret for ca. et år siden
1
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007
2
Fra decentral IT => central IKT Ledelsens ønske at samle decentrale it-miljøer i én central ikt-afdeling Formål: - Øget professionalisering af arbejdsgange, rutiner og services - Øget sikkerhed i administrative IKT rutiner - Forbedret dokumentation og servicepraksis ITIL valgt som rammeværk / standard IKT-chef ansat 1. marts 2006 IKT-afdeling etableret / Fælles Service Desk åbnet 4. november 2006
3
IKT er krumtap i infrastrukturen Der stilles væsentlige sikkerheds- og brugerkrav Sikkerhedskrav standardiseret i −DS 484 => baseline for statens håndtering af it-sikkerhed −PWC og Rigsrevisionen Sikkerhedskravene understøttes af ITIL −DS 484 ITIL Brugerønsker −Konstruktive bruger- og forbedringsønsker bidrager til løbende optimering af servicen
4
Håndtering af brugerønsker og brugerhenvendelser Service Desken = brugernes indgang til it- mæssige services/IKT-afdelingen Kendetegn: Indgangsdør for alle henvendelser (SPOC) Dokumentation af sager – brug af tilgængelig viden til problemløsning Kommunikation og dialog med brugerne Kvalitetsmål: At brugeren skal opleve ’god it-service’
5
Hvad definerer IKT som ’god it-service’ ? At brugerne får den it-service, der er aftalt At brugerne får en konsistent it-service – uanset hvem der udfører opgaven At kommunikationen fungerer: −At brugeren får hurtig/klar besked om, at problemet er modtaget og forstået −At brugeren får besked hvis en opgave ikke kan løses inden for aftalt tid −At brugeren får klar besked når problemet er løst/brugeren høres inden sagen lukkes −At ikt-afdelingen er effektiv og har rationelle processer Hvad mener du/I?
6
IKT Kommunikationsplan Mundtlig formidling: Benyttes hvor det er hensigtsmæssigt og muligt Møder med kontaktperson Invitation til afdelingsmøder, personalemøder m.m. Skriftlige formidlingskanaler: Studerende -> Campusnet, Commerciel, storskærme Organisationen -> Inline og Direct mail Ledelsen(specifik) -> Dialog og Direct mail Institutleder/Studieleder -> møder/HH + Direct mail Medarbejder på institutter - > Inline og Direct mail CMS redaktører - > Direct mail Brugerundersøgelse forår og efterår
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.