Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007."— Præsentationens transcript:

1 Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007

2 Fra decentral IT => central IKT Ledelsens ønske at samle decentrale it-miljøer i én central ikt-afdeling Formål: - Øget professionalisering af arbejdsgange, rutiner og services - Øget sikkerhed i administrative IKT rutiner - Forbedret dokumentation og servicepraksis ITIL valgt som rammeværk / standard IKT-chef ansat 1. marts 2006 IKT-afdeling etableret / Fælles Service Desk åbnet 4. november 2006

3 IKT er krumtap i infrastrukturen  Der stilles væsentlige sikkerheds- og brugerkrav  Sikkerhedskrav standardiseret i −DS 484 => baseline for statens håndtering af it-sikkerhed −PWC og Rigsrevisionen  Sikkerhedskravene understøttes af ITIL −DS 484 ITIL  Brugerønsker −Konstruktive bruger- og forbedringsønsker bidrager til løbende optimering af servicen

4 Håndtering af brugerønsker og brugerhenvendelser  Service Desken = brugernes indgang til it- mæssige services/IKT-afdelingen Kendetegn: Indgangsdør for alle henvendelser (SPOC) Dokumentation af sager – brug af tilgængelig viden til problemløsning  Kommunikation og dialog med brugerne Kvalitetsmål: At brugeren skal opleve ’god it-service’

5 Hvad definerer IKT som ’god it-service’ ?  At brugerne får den it-service, der er aftalt  At brugerne får en konsistent it-service – uanset hvem der udfører opgaven  At kommunikationen fungerer: −At brugeren får hurtig/klar besked om, at problemet er modtaget og forstået −At brugeren får besked hvis en opgave ikke kan løses inden for aftalt tid −At brugeren får klar besked når problemet er løst/brugeren høres inden sagen lukkes −At ikt-afdelingen er effektiv og har rationelle processer Hvad mener du/I?

6 IKT Kommunikationsplan Mundtlig formidling:  Benyttes hvor det er hensigtsmæssigt og muligt  Møder med kontaktperson  Invitation til afdelingsmøder, personalemøder m.m. Skriftlige formidlingskanaler:  Studerende -> Campusnet, Commerciel, storskærme  Organisationen -> Inline og Direct mail  Ledelsen(specifik) -> Dialog og Direct mail  Institutleder/Studieleder -> møder/HH + Direct mail  Medarbejder på institutter - > Inline og Direct mail  CMS redaktører - > Direct mail Brugerundersøgelse forår og efterår


Download ppt "Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google