15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Innovation Camp 2013.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Konkurrentreaktioner
Centrets dokumentationsopgave
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kapitel 6: Nye produkter.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
8 Segmentering og målgruppevalg
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
26.2 Kapacitetsomkostninger
13 Pris Oversigt Pris/kvalitetsstrategier Priseskalsering
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
6. Virksomhedens indtægter
Genbrug af offentlig information i Danmark ePSIplus - Danmark 27. november 2008 Specialkonsulent Frederik Siegumfeldt It-strategisk kontor IT- og Telestyrelsen.
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Valg af parametre.
11. Virksomhedens indtægter
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
[Produktnavn] Marketingplan
Reklamemidler og -medier
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kommunikationsparametrene Kap. 5
Anvendt markedsføring Kapitel 24
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
6. Virksomhedens indtægter
Aganda for idag: Project etablering. PS4. Kort oversigt Projekt etablering Anden semester rapportens planlægning. Anvendte modeller ?
Multifagligt og selvstyrende Skolepraktik i Skive Teori & Praksis Selvstyrende grupper STS-HS BYG Netværksdannelse Foreløbige resultater.
Hvad er markedskommunikation?
-markedsføring Sofia og Mattias, 2hh11oma. Online-markedsføring.
Budgettering Som marginaltilpasnings instrument. litteratur Andersen og Rohde kap 7.
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Kapitel 13 Markedsføringsret Kapitel 13 handler om: Forbrugerombudsmanden God markedsføringsskik Reglerne i markedsføringsloven Markedsføring via sociale.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Marketingplan Dit navn.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
6. Virksomhedens indtægter
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Produktnavn.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel Eliminering af valutakursrisiko Prisfastsættelse for serviceproduter 15 Promotion

Promotionparametrene reklame sales promotion public relations (PR) personligt salg sponsorering direct marketing online marketing 2

Generel kommunikationsmodel 3

Standardisering kontra tilpasning af medievalget Følgende faktorer spiller ind Målgruppens mediavaner herunder vidensformidling Indrykningspriser og betingelser Befolkningens intellektuelle stadie analfabetisme mv. Lovgivningsmæssige begrænsninger 4

Sales promotion Opdeles i Forhandlerpromotion Trade marketing Forbrugerpromotion Consumer marketing 5

Trade marketingaktiviteter Midler Hyldepenge Reklametilskud Kampagnetilskud Rabatter/prisnedsættelser i forbindelse med priskampagner for produktet. Specialinventar fx isproducenternes frysere, der opstilles i butikkerne. Merchandising forskellige aktiviteter i butikken, 6

Consumer marketingaktiviteter Midler Introduktionsrabatter typisk kombineret med køb af flere enheder af produktet Kampagnepakninger med større indhold end normalt Rabatkuponer Konkurrencer Udlevering af vareprøver i butikkerne, på udstillinger eller trafikerede steder 7