Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix"— Præsentationens transcript:

1 11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
Standardisering kontra tilpasning 11 Marketingmix

2 De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
2 11 Marketingmix

3 Standardisering kontra tilpasning
Standardiseret marketingmix samme marketingmix på forskellige, geografiske markeder Tilpasset marketingmix = differentieret marketingmix forskelligt marketingmix på forskellige, geografiske markeder 3 11 Marketingmix

4 Generelle forhold, der påvirker det internationale marketingmix
4 11 Marketingmix

5 Specifikke forhold, der kan tale for henholdsvis standardiseret og tilpasset marketingmix
5 11 Marketingmix

6 Andre markedsspecifikke forhold, der kan spille ind
Forskelle i befolkningens udviklingsstadie analfabetisme, viden, uddannelsesniveau mv. Forskelle i købeevne Forskellige konkurrenceforhold konkurrencens styrke Forskel i distributionskanalernes tilgængelighed herunder kædedominans 6 11 Marketingmix

7 Standardisering kontra tilpasning –opdelt på de 4 P’er
7 11 Marketingmix


Download ppt "11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google