SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen
Hvem er eleverne? generelle indlæringsvanskeligheder socio-emotionelle vanskeligheder fysiske handicaps specifikke indlæringsvanskeligheder
Hvordan kan SkoleIntra støtte? differentierede udfordringer udgangspunkt i eget materiale eleven aktiveres samarbejde med kolleger elever forældre
Om ElevIntra adgang til informationer dialog eleven som producent personlig planlægning og evaluering tilpasse ElevIntra
Adgang til informationer - eksempler Billeder fx af klassekammerater / lærere / skolelivet Ugeplaner, dagbog og andre skoleoplysninger Opgaver
Dialog på ElevIntra - eksempler besked, mail, chat.. Kommentarer og respons
Eleven som producent - eksempler galleri historier webside web-avis spørgeskema, database, blogs….
Personlig planlægning - eksempler logbog samlemapper elevplan
Tilpasning af ElevIntra 2 a Visuelle, egne oplevelser i centrum
Model for læring Afdækning af elevens færdigheder Fastsætte mål for eleven Lærer og elev udarbejder en plan Både lærer og elev er aktive i processen Evaluering af om de enkelte mål opfyldes Justering af målene eller af undervisningen
Teamarbejde - eksempler besked, mail ugeplaner, samlemapper, dokumentarkiv logbøger, klasselog, elevplaner
Forældresamarbejde - eksempler information kommunikation indblik i skolelivet
Et par afsluttende citater ’En computer på nettet er det mest alsidige udtryks- og kommunikationsmiddel, elever har adgang til i skolen. …… forbedrer differentieringsmulighederne ……. Lettere end hidtil at tage vidtgående hensyn til den enkelte elevs forudsætninger og læringspotentialer.’ Bent B Andreasen, Banebrydende teknologier
Et par afsluttende citater ’Særlige behov i undervisningen opfattes i så fald ikke som fejl og mangler hos eleven, men som udfordringer i en skole, der bestræber sig på at udvikle de kompetencer og potentialer, eleven har i forvejen’ Bent B Andreasen, Banebrydende teknologier