SkoleIntratræf Kolding 12.03.07 Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Advertisements

Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
1 29. november Det Intelligente Klasseværelse - Et fyrtårnsprojekt i Nordjylland Det Intelligente Klasseværelse.
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Elevplaner Elevplan Dialog ! Evalueringer Elevmål.
Læringsstile og ambitiøs it-anvendelse i undervisningen
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Introduktion til Sprogpakken
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Dokumentation og evaluering
Årets gang i SkoleIntra
Videndeling og ledelse
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Fra team af navn til team af gavn.
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
IT i undervisningen.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
1 Christian Wang: »Skolens nye roller og redskaber i vidensamfundet« SkoleIntra Træf Nyborg 13. april 2005 Skolens nye roller og redskaber i.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra
De gode værktøjer i ElevIntra
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Alle børn er alles ansvar
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Ugeplaner Ugeplaner og dagbøger Og / eller…. Et kommunikationsværktøj
Kommunikation og medbestemmelse. Ole Futtrup Kjær Salgschef/Pædagog.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Lærerkompetencer 6. oktober 2014 Caroline Kearney Projektleder & Uddannelsesanalytiker.
Hvorfor dette initiativ?
Organisationsanalyse. Klar fælles vision og mål Se sammenhæng til eget job Åben kommunikation Accept af fejl Accept af teamarbejde Inddragelse/delegering.
Sunds skole Evaluering
Evaluering og undervisning - en kultur
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Bruges efter behov som ”velkomst”
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Evalueringsværktøjerne i SkoleIntra
SkoleIntratræf Indhold Samarbejde med administrative systemer Elev-, forældre- og lærerdata Importer Webtjenester Eksport af ændringer af telefonnummer.
Mobil video-læring erfaringer og perspektiver Lisa Gjedde Lektor, ph.d. Institut for Curriculumforskning - DPU ved Projektleder, Niels Tougaard - VisioGuide.
SkoleIntras værktøjer til arbejdet med læseforståelse
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
AKT på Dybbøl Skolen.
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
De seks bedste billeder fra gruppen
Den adm. forandringsproces, fællesmøde den 10/9 Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikation  Linjekommunikation  Nærmeste leder.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Evaluering.
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Implementering af SkoleIntra
- Kom tættere på dit barns skolegang
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Oprydning i SkoleIntra
Præsentationens transcript:

SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen

Hvem er eleverne? generelle indlæringsvanskeligheder socio-emotionelle vanskeligheder fysiske handicaps specifikke indlæringsvanskeligheder

Hvordan kan SkoleIntra støtte? differentierede udfordringer udgangspunkt i eget materiale eleven aktiveres samarbejde med kolleger elever forældre

Om ElevIntra adgang til informationer dialog eleven som producent personlig planlægning og evaluering tilpasse ElevIntra

Adgang til informationer - eksempler Billeder fx af klassekammerater / lærere / skolelivet Ugeplaner, dagbog og andre skoleoplysninger Opgaver

Dialog på ElevIntra - eksempler besked, mail, chat.. Kommentarer og respons

Eleven som producent - eksempler galleri historier webside web-avis spørgeskema, database, blogs….

Personlig planlægning - eksempler logbog samlemapper elevplan

Tilpasning af ElevIntra 2 a Visuelle, egne oplevelser i centrum

Model for læring Afdækning af elevens færdigheder Fastsætte mål for eleven Lærer og elev udarbejder en plan Både lærer og elev er aktive i processen Evaluering af om de enkelte mål opfyldes  Justering af målene eller af undervisningen

Teamarbejde - eksempler besked, mail ugeplaner, samlemapper, dokumentarkiv logbøger, klasselog, elevplaner

Forældresamarbejde - eksempler information kommunikation indblik i skolelivet

Et par afsluttende citater ’En computer på nettet er det mest alsidige udtryks- og kommunikationsmiddel, elever har adgang til i skolen. …… forbedrer differentieringsmulighederne ……. Lettere end hidtil at tage vidtgående hensyn til den enkelte elevs forudsætninger og læringspotentialer.’ Bent B Andreasen, Banebrydende teknologier

Et par afsluttende citater ’Særlige behov i undervisningen opfattes i så fald ikke som fejl og mangler hos eleven, men som udfordringer i en skole, der bestræber sig på at udvikle de kompetencer og potentialer, eleven har i forvejen’ Bent B Andreasen, Banebrydende teknologier