Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnton Hansen Redigeret for ca. et år siden
1
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen. Hør om, hvilke strategiske overvejelser der skal gøres om deling af skolens informationer, og hvordan det håndteres i praksis. Daniel Blum LærerIntra set fra lederens bord
2
A. LærerIntra for alle skolens medarbejdere Navnet er vigtigt - PersonaleIntra samler, LærerIntra deler Alle medarbejdergrupper skal med Medarbejdergrupperne skal kunne kendes Daniel Blum LærerIntra set fra lederens bord
3
B. Ledelsen går foran og leder implementeringen PersonaleIntra’s succes er afhængig af ledelsens holdning Implementeringen foregår i flere etaper Kalender og beskedsystem først – Skriftlig evaluering sidst Al information i PersonaleIntra Ingen opslagstavler på personalerummet Ingen særservice med sedler til lærere eller andre Daniel Blum LærerIntra set fra lederens bord
4
C. Grundig forberedelse før PersonaleIntra ”Slippes løs” Hvilken skole er vi? - størrelse og medarbejdersammensætning Har vi flere afdelinger? - distriktsledelse Forberedelse sammen med IT-vejleder Klar arbejdsfordeling for opdatering og vedligehold af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra
5
C. Grundig forberedelse før PersonaleIntra ”Slippes løs” Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Hvilke dele af PersonaleIntra ønsker vi at anvende? Hvilken information, og hvor? Videndeling, hvordan? Fjern unødige elementer Skal vi kobles på Fællesnettet?
6
C. Grundig forberedelse før PersonaleIntra ”Slippes løs” Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Kursus for skolens medarbejdere i brug af PersonaleIntra Forventninger til personalets brug meldes klart ud Adgang til systemet på skolen Det elektroniske dueslag Frikvarterer, tilsyn og personaleIntra
7
D. Den enkelte eller fællesskabet? Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra PersonaleIntra’s to muligheder Teamsamarbejdet Samarbejde på tværs af medarbejdergrupper
8
E. Døgnets tre hovedanvendelser af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Før skoledagen starter Selve skoledagen Eftermiddag og aften
9
F. PersonaleIntra’s centrale elementer Beskedsystem Kalender Skema og skemaændring Reservation af skolens ressourcer Database over personale og elever Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra
10
F. PersonaleIntra’s centrale elementer Elektronisk arkiv for alle skolens udvalg Arkiv for elevplaner, årsplaner og ugeplaner Logbog Opslagstavle Diverse værktøjsfaciliteter Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra
11
G. Administration eller undervisning? Lederens ønske: Udvikling af lærerens elektroniske administration Lærerens ønske: Udvikling af undervisningsmateriale til PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra
12
H. Fremtiden – forsætninger for videre succes Personalet har tilgang til computer og net Fortsat implementering af ny teknologi, f.eks. interaktive tavler og SMS Efteruddannelse i brug af PersonaleIntra og IT generelt Krav til generelle personlige IT kompetencer Fortsat udvikling af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra
13
Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.