Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
Illustrationer til undervisningsbrug
Talentdefinition og praksis…
”Find talentet” - introduktion
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Job & Uddannelse i Øresundsregionen Projektmål: at øge hverdagsintegrationen og mobiliteten over Øresund.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Mad til mennesker.
Feedback Manual.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Talentinternat modul 3..
Talent 2.
O DDER G YMNASIUM S TX - ALMENT GYMNASIUM MED CA 500 ELEVER & 55 LÆRERE HTTP :// WWW. ODDER - GYM. DK / “Fra selvledelse & medledelse til delt lederskab”
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Den gode medarbejder Hvad er en god medarbejder?
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
Tillykke, du er et talent!
Talentinternat modul 1.. Talentdefinition og udvikling Vi har som mål, at lave en dynamisk definition af talent, som kan hjælpe både virksomheder og erhvervsskoler.
Talent og talentudvikling
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Alle børn er alles ansvar
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Talentvejen Tietgenskolen. Hvorfor et talentprojekt? Talentudvikling på erhvervsskoler er stadig relativ ny 95% målsætning – nedprioritering af talenter.
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Kodeks for offentlig topledelse
Produktudvikling Talentvejen Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik.
Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Kunde ønsker ny løsning!
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
SCIENCETALENTER – de gode kan blive de bedste. HVORFOR SATSE PÅ TALENTERNE? ENHEDSSKOLEN ”hvad ikke alle kan lære, må ingen lære…”
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Talentvejen. Talent aktiviteter på skolen Landbrug og gartnerskole/ 3 undervisere Transport og Logistik/ 3 undervisere Bil, fly og andre transportmidler/2.
Trafiksikkerhedsby konkret udmøntning af Trafiksikkerhedsplan 2013
Birkerød Gymnasium Bred vifte af tilbud på en stor skole med 1100 elever: "Når andre går hjem, starter vi en ny form for arbejde"
Talentvejen Opgave Service i Detailhandlen. Formålet Mål Virksomheden Talentet Opgaven Tidsramme Evaluering.
Hvorfor ændre vores nuværende koncept? UVM: Tilbuddet om lektiehjælp og faglig fordybelse skal styrke elevernes faglige niveau ved blandt andet at tilbyde.
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
1 Midtvejsevaluering af Nationalt Netværk af Skoletjenester.
”Blog som læringsplatform”
Lærerprofession Silkeborg læreruddannelse 2012 Som lærer har vi….
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
O DDER G YMNASIUM S TX - ALMENT GYMNASIUM MED CA 500 ELEVER & 55 LÆRERE HTTP :// WWW. ODDER - GYM. DK / Fra selvledelse & medledelse til delt lederskab”
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Den åbne innovative folkeskole
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Helene Græsdal Thomsen & Lise Wich Marselisborg Gymasium
Tillykke, du er et talent!
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Præsentationens transcript:

Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10 Nysgerrighed: 0____________________________________________________________10 Engagement: 0____________________________________________________________10 Social kompetent: 0____________________________________________________________10 Innovativ: 0____________________________________________________________10 Overblik: 0____________________________________________________________10

Talent-elevens selvevaluering Vilje: 0____________________________________________________________10 Nysgerrighed: 0____________________________________________________________10 Engagement: 0____________________________________________________________10 Social kompetent: 0____________________________________________________________10 Innovativ: 0____________________________________________________________10 Overblik: _____________________________________________________________10

Hvad får vi ud af evalueringerne Hvad får eleven ud af evaluering/ feedback Talenteleven motiveres. Talenteleven involveres/ejerskab. Talenteleven får synliggjort målene. Ikke talenterne kan få svar på hvorfor de ikke er udvalgt. Hvad får underviseren ud af evalueringen/feedback Vi får synliggjort hvor talenteleven har svagheder indenfor de 6 karakteristika. Vi kan justere vejen til målene. Vi kan vurdere om talenteleven er klar til talentholdet. Evalueringen kan foretages som midtvejsevaluering, hvis talenteleven viser forandringer.