Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Velkommen til informationsmøde juni 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Velkommen til informationsmøde juni 2014 på Rosendalskolen Program Velkommen til udskolingen 11.august 2014 Rosendalskolen & den nye folkeskolereform.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Velkommen til informationsmøde for ny 0.klasse på Rosendalskolen
Folkeskolereform 2014.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til informationsmøde juni 2014 på Rosendalskolen Program Velkommen til mellemtrinnet 11.august 2014 Praktiske ting vedr. kommende skoleår Rosendalskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Præsentationens transcript:

Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen Program Information om den nye folkeskolereform Hvordan vil dit barn opleve at være elev på Rosendalskolen i fremtiden? Information om det kommende skolebestyrelsesvalg Opstillingsmøde

Vi vil gerne orientere om den nye folkeskolereform og gøre status på hvor langt vi er i processen på Rosendalskolen hvad der er sket ? hvad vi ved i øjeblikket ? hvornår vi ved mere om fremtidens folkeskole ? Vi kan i øjeblikket ikke give svar på, hvordan slutproduktet kommer til at se ud, for vi kender ikke hele svaret endnu. Men vi kan fortælle om vejen derhen: give indsigt i de arbejdsprocesser der foregår på skolen give mulighed for, at I kan deltage i debatten omkring folkeskolen vil gerne informere alt, hvad vi kan og vi tager gerne imod spørgsmål.

Aftale om fagligt løft af folkeskolen

Tre klare mål Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. Mindst 80 % af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test. Andelen af de dygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år. Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis. Elevernes trivsel skal øges.

Aftalen om et løft af folkeskolen En længere og mere varieret skoledag med mere og bedre undervisning og læring. Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få klare mål og regelforenklinger.

En ny ramme En længere og mere varieret skoledag. Engelsk fra 1. klasse og tidligere andet fremmedsprog. Flere timer i dansk og matematik i 4. – 9. klasse. Håndværk og design i 4. klasse. 45 minutters motion i gennemsnit om dagen. Understøttende undervisning. Den åbne skole.

Skoledagens længde Indskolingen: Skoleuge på 30 timer Antal lektioner 32,7 om ugen Mellemtrinet: Skoleuge på 33 timer Antal lektioner 36 om ugen Udskolingen: Skoleuge på 35 timer Antal lektioner 38,2 om ugen

Indskoling pr. 260314 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00  Læsebånd   Pause 20 minutter 12.00 11.40. Pause i 35 minutter Pause i 10 minutter 14.35

Mellemtrin pr. 260314 Læsebånd Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00 Læsebånd   Pause 20 minutter 12.00 Pause i 35 minutter Pause i 10 minutter 14.35

Udskoling pr. 260314 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00  Læsebånd   Pause 20 minutter Pause i 35 minutter Pause i 10 minutter 14.35 15.35

Hvornår og hvordan kan I forældre komme i kontakt med skolen i hverdagen? Telefon og træffetid om morgenen 3 gange om ugen Samråd på konkrete ugedage Kommunikation via forældreintra

Nye fag fra 1.august 2014 1.- 2.årgang: Engelsk 4.- 5.årgang: Håndværk og Design 5.- 6.årgang: Tysk 8.- 9.årgang: Nye Valgfag

Andre nye elementer som eleverne vil møde i det nye år: Mere bevægelse i undervisning Tildelt bevægelsestid til lærere med mange lektioner i klassen Faglig fordybelse/lektiehjælp Der vil være lektier, men færre lektier i hjemmet Fokus på LÆRINGSMÅL i dansk Hyppige elevsamtaler med dansk- og klasselærer Flere anderledes ”FAG”dage Der vil blive afprøvet forskellige modeller på enkelte årgange Venskabsklasser Anderledes dage/lektioner på tværs af aldersgrupper Afdelingsvis/årgangsvis Flere aktiviteter planlægges og gennemføres kun i afdeling eller på årgange (bl.a.. Skolefesten) Mere IDRÆT & Bevægelse på anderledes skoledage

Skole i 200 år VI SKABER SKOLEN SKOLEN SKABER OS I 1814 underskrev Kong Frederik den 6. en række skolelove, der gav syv års undervisningspligt for alle børn i Danmark. I 2014 fejres, at vi har haft 200 år med ret og pligt til uddannelse. Jubilæet er en anledning til at kaste et kritisk og kærligt blik på skolen i fortid, nutid og fremtid. I næste skoleår vil vi løbende hen over året præsentere eleverne for materialer og undervisning, der har fokus på SKOLE i 200 år i Danmark.

Skole i 200 år

Skolebestyrelsesvalg 2014 Følgende skolebestyrelsesmedlemmer stiller sig til rådighed for genvalg: Christian Piil Anders Tranholm-Bjerg Dorte Jørgensen Claus Hermansen Tak til afgående formand Jens Belger Risom samt til Lars Lassen og Palle Juul Pedersen for jeres store indsats

Nye kandidater Følgende forældre vil gerne stille op til skolebestyrelsesvalget Kristina Friis Hansen Torben Sander Kusk-Glavind Niels H. Kristiansen Susanne Jacobsen Der skal vælges en bestyrelse på i alt 7 personer samt op til 2 suppleanter

0. – 3.årgang ugeskema pr.260314 8.00 11.40 14.35 Faglig fordybelse Klassisk lektion Elev pauser 14.35 Ekstra bevægelse

7.- 9.årgang ugeskema pr.260314 8.00 14.35 15.35 Faglig fordybelse Klassisk lektion 14.35 Elev pauser 15.35 Ekstra bevægelse

4.-6.årgang ugeskema pr.260314 8.00 14.35 Faglig fordybelse Klassisk lektion Elev pauser 14.35 Ekstra bevægelse

Konfirmationsforberedelse på Rosendalskolen hvis der skal gøres plads til et morgenhold 8.00 Konfirmations forberedelse Faglig fordybelse Klassisk lektion 14.35 Elev pauser 15.35 Ekstra bevægelse

Lærernes arbejdstid pr. 260314