Lektiefængsel på TG Tørring Gymnasium: 430 elever Landgymnasium

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre læring, mindre larm og landets bedste lærer.
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Progression i de større skriftlige opgaver:
Om eksamen 2011.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Mundtlig eksamen og årsprøver Retningslinier 2014 v. LH og KS.
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Jytte Hansen UCSyddanmark. Sammenhængskraft som dynamo i klasseværelset: Fokus: At udvikle værktøjer, der gør læreren i stand til at holde sammen på klassen.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skriftlighed og læring
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
Velkommen til orienteringsaften for Teknisk Gymnasium htx
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Virtuel vejledning Handelsgymnasiet i Ballerup. Udfordring: Ved større skriftlige arbejder er det et problem, at kun et mindretal af vores elever søger.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Skriftlige opgaver Gymnasiet og HF
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Gymnasierne Erhvervsskolerne Aars Handelsgymnasiet Teknisk Gymnasium Rektor/uddannelseschef Gert Husum.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse. Incitament til at søge Hold Fast midler:  Lektiecafé sidst på dagen virker ikke så optimalt: elever udebliver/er.
Regler & Nyttige vink GYS 18/ TO
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
Marianne Zibrandtsen, 12.marts Gymnasiereformen – hvad kan I forvente af de nye studenterårgange? Marianne Zibrandtsen, rektor Aurehøj Gymnasium.
Å RHUS A KADEMI v/ Peter Hall Oplæg på konferencen Holdt vi så Fast? Langkær Gymnasium – HF – IB World School 29. april 2011.
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Elevplan på Handelsgymnasiet På Business College Syd.
Skrivefængsel Hvad siger bekendtgørelsen? –Bekendtgørelse om uddannelsen til Højere Handelseksamen BEK nr. 691, –§ 80 –Stk. 6. Skolens leder.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Konference om fravær og frafald Torsdag den 5. november 2009 VUC Vejle Torsdag den 12 november 2009 Høje Taastrup Gymnasium 1.
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse.  Baggrund for at søge Hold Fast midler  Hold Fast – introduktion  Hold Fast – introduktion: elevkommentarer.
Elevplan for økonomiens skyld??? Folmer Kjær Uni-C.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Almen sTudieforberedelse 2017
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Projekt Ny Skolehverdag EUC Nordvest
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Det frie Gymnasium.
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Elevers og læreres rolle
Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
På stx og hf efter reformen
AT-eksamen 2019.
Dansk-historieopgaven
1.G eksamens orientering
Præsentationens transcript:

Lektiefængsel på TG Tørring Gymnasium: 430 elever Landgymnasium En del elever fra gymnasiefremmede hjem

Lectio Før lectio – efter lectio Skriftligt fravær er synligt Elevtid Fysisk fravær – skriftligt fravær

Opgavetyper Ugentlige/månedlige opgaver, rapporter Store opgaver: dansk/historieopgaven SRO SRP synopser

TG’s model Eleverne indberettes af: de enkelte faglærere (efter 1-2 manglende afleveringer) studievejlederen rektor

‘Fængslet’ - NB: i en hultime - eller i en 4.lektion - i et bestemt lokale - aflevering efter 95 minutter (straffen: lavere karakter) - ‘åbent fængsel’ - ikke lektiecafé, men alligevel……

Elevens side

Min side

Elevtyper dem, der afleverer inden fængselsopholdet dem, der er bagud med 3 opgaver ‘the usual suspects’ (ca.30) dem, der er bagud med 18 opgaver dem, der selv be’r om fængselsophold dem, for hvem det er sidste udkald ca. 140 lektioner i sidste ‘Hold-fast’periode