Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Undervisningsevaluering i matematik
5 IT-didaktiske principper
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Et væksthus for børn og voksne
Teknikfag Byggeri & Energi
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Skolereform august 2014………………
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Observation af din/andres undervisning –
Fagdidaktisk kursus i religion
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Uddannelsescenter Holstebro
Program i salen Kl (Klasse A,B,C,D,E,F) Kl (Klasse G,H,I,J,K,L,M) Skoleårets fokuspunkter Fravær Lejrskole Til-/framelding af fag.
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
1 Styringsdialog! Dokumentationspakke! Styringsrapport! Lov + bkg. er ændret! Vejledning er skrevet BL/KL udgiver pjecer Er det Peter og ulven? NEJ! Kommuner.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Madkamp - DM i madkundskab
Fagdidaktisk kursus i biologi
Biologi B Overvejelser vedr. organisering og tværfaglighed/samspil
Digital skriftlig- og mundtlighed
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Det gode årsmøde Vandløbsgruppens erfaringer. Estland 2013.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Det tematiserede forløb
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter GenopfriskningHvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier frem og genopfrisker.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Den Kreative Platform I TIK 3
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Engelsk i Fagenes Samspil Velkommen. Programmet for i eftermiddag Kl Velkomst Kl Oplæg om sproglige udfordringer med engelsk som koncernsprog.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Forsøgsopgavesæt 1 Præmisser, elev-vejledning, opgaveformuleringer, materiale og forventninger Konference Oure den 20. november 2008 – Marianne Hansen.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Tematisk undervisning og progression c-B-A
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Velkommen til fagligt samspil
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Præsentationens transcript:

Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion

Tematis k forløb Motivation - Væk dem - Gør det vedkommende Elevforudsætninger - Forforståelse - Elevtyper Fagligt niveau Materiale - Lærerbøger - Eksperimenter - Foredrag - Dokumentar - ekskursioner Progression - I forløbet - I relation til årsplan - Varighed Formål - Lærerplaner - Kompetencer - Fagligt samspil - Hvor er fokus?

Lektions didaktiske overvejelser Formål - Mål og kompetencer Arbejds- og aktivitetsform - Hvordan for flest muligt optimalt udbytte Variation = didaktisk kompromis MOTIVATION læg op til høj elevaktivitet Medbestemmelse Zonen for nærmeste udvikling Variation Tidsplan og Logistik - Varighed af de enkelte sekvenser - eksperimenter? - kopier, opgaver mv. Forforståelse, progression og rød tråd - Hvor er eleverne nu? - Hvordan kommer de videre – læsefokus?

Gruppeopgave indtil kl Instruktioner vedrørende opgaven med forløbsplanlægning fremgår af arbejdsseddel 1, der findes på ”wikien” under kursusopgaver. Dertil skal grupperne ”trække” 2 fokuspunkter, der skal tilgodeses i forløbet – kernestof + faglig kompetence I skal uploade jeres arbejde på wikien inden kl – kun halvdelen af grupperne kommer til at præsentere

Gruppeinddeling