Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP Maj 2013
Program d KlokkenAktivitet Præsentation af dagens program Revideret projektplan og projektets sigtepunkter (målene) 4D modellen – hvor er vi? Designfasen Designfase; udvikling af tværgående IKV-model Præsentation af modelforslag (vedlagt program) v/Lis Hede Præsentation af øvrige forslag/modelskitser (hjemmeopgave) Tilvirkning af fælles afstemt model Gruppearbejde: I grupper arbejdes der med udvikling af modellens elementer efter fælles skabelon og iht. produktmål for dagen Frokost Formiddagens gruppearbejde fortsættes… Cafédialog; tværgående koordinering og videndeling Opsamling i grupperne og opsamling i plenum Hvor er vi nået til? Hvad skal vi næste gang?
Revideret ProjektplanProjektplan Tidslinjen
”Fra plan til udvikling” Målene for projektet er følgende: At videreudvikle og forankre en IKV-praksis med fokus på det individuelle kvalificerings- og uddannelsesperspektiv, og hvor individfokus kobles til virksomhedsniveau og en regional udviklingsplan. At udvikle og implementere ensartede standarder/procedurer for den regionale IKV-indsats. At styrke faglærergruppens faglige og pædagogiske kompetencer. At opsamle og formidle de opnåede projektresultater. TUP2012
IKV Individ, virksomhed, samfund IKV Udvikle, implementere, forankre Ensartethed Procedurer, standarder og værktøjer Faglige og pædagogiske kompetencer Formidling og vedligehold Hvor er vi i TUP12 processen? Hvad har vi? Hvor sætter vi fokus? Hvis der var frit valg på alle hylder? IKV-aktivitet Hvilke handlinger skal der til? Action Evaluering
PRÆSENTATIONPRÆSENTATION TUP12 minimumsmodel
MÅL Flere brugere gennemfører en individuelkompetencevurdering (IKV) og opnår formel anerkendelse med fokus på den enkeltes kvalificerings- og uddannelsesperspektiv Før-fasen (TUP10 og TUP11) Intern og ekstern markedsføring Fase 1 Forberedelse og tilrettelæggelse Fase 3 Samlet vurdering og anerkendelse Fase 2 Afprøvning og vurdering Strategisk uddannelsesplanlægning og livslang læring… KORTLÆGNINGSREDSKAB Uddannelses- planlægning FVU AVU AMU i forløb GVU
Bumpene på vejen volumen registrering Skole samarbejde fleksibilitet