Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP12 24. Maj 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Kvalitetssikret IKV og RKV i region Midtjylland
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Hvad kom der ud af TUPVAK?
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Nytænkning af vagtbegrebet – 2. møde
Velkommen til TUP12 Udviklingsseminar 8 24/
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Meritordninger på TURs område Er fastsat i uddannelsesbekendtgørelsen for indgangen transport og logistik. • 2.3. Elever, der har haft kørekort B i mindst.
Realkompetencevurdering i Danmark
TUP12 VEU- Center FYN VEU- Center Trekantområdet VEU- Center Vest
Velkommen til TUP12 Udviklingsseminar 6 26/
Udviklingsplaner Sønderborg
Date :31 1.
Intern survey uge 45.
Velkommen til kursus 3: Få dit projekt i mål!. 2 Program Dag •Plenum:Godmorgen og velkommen •Plenum:Udfordringer fra praksis med at få projektet.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Program – : Panel. Oplæg og debat – 11
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
RKV-arbejdsgruppens rapport om anerkendelse af realkompetencer DFS’ realkompetenceforum januar 2012/RJ.
Velkommen til alle Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen.
Hvad er realkompetencevurdering?
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Statusmøde 16. August 2013 med Referencegruppen Fra Plan til Udvikling.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
TUP12 VEU- Center FYN VEU- Center Trekantområdet VEU- Center Vest
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
Velkommen til afslutningskonference i TUP2012 Vurdering Af Kunnen mod nye job.
Praktisk vejledning til Individuel Kompetencevurdering (IKV) i AMU Uddannelsesseminar på Koldingfjord – 26. august 2008 V. Mette Nørholm, Teknologisk Institut,
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Velkommen til Konference om det opsøgende arbejde 13. Oktober 2011 Anne Birch, UNIC.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Velkommen til konference: Samspillet om anerkendelse af realkompetencer Den 5. november 2012.
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Stormøde for økonomi på AU
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Realkompetencevurdering Netværksmøde for teamledere 30.april 2014.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Formiddag Kort Intro Kommune Pitches (hjemmeopgaver) Præsentation af Copenhagen Solutions Lab Handlingsplan Strategiarbejde 1: Kortlægning af.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Præsentationens transcript:

Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP Maj 2013

Program d KlokkenAktivitet Præsentation af dagens program Revideret projektplan og projektets sigtepunkter (målene) 4D modellen – hvor er vi?  Designfasen Designfase; udvikling af tværgående IKV-model Præsentation af modelforslag (vedlagt program) v/Lis Hede Præsentation af øvrige forslag/modelskitser (hjemmeopgave) Tilvirkning af fælles afstemt model Gruppearbejde: I grupper arbejdes der med udvikling af modellens elementer efter fælles skabelon og iht. produktmål for dagen Frokost Formiddagens gruppearbejde fortsættes… Cafédialog; tværgående koordinering og videndeling Opsamling i grupperne og opsamling i plenum Hvor er vi nået til? Hvad skal vi næste gang?

Revideret ProjektplanProjektplan Tidslinjen

”Fra plan til udvikling” Målene for projektet er følgende: At videreudvikle og forankre en IKV-praksis med fokus på det individuelle kvalificerings- og uddannelsesperspektiv, og hvor individfokus kobles til virksomhedsniveau og en regional udviklingsplan. At udvikle og implementere ensartede standarder/procedurer for den regionale IKV-indsats. At styrke faglærergruppens faglige og pædagogiske kompetencer. At opsamle og formidle de opnåede projektresultater. TUP2012

IKV Individ, virksomhed, samfund IKV Udvikle, implementere, forankre Ensartethed Procedurer, standarder og værktøjer Faglige og pædagogiske kompetencer Formidling og vedligehold Hvor er vi i TUP12 processen? Hvad har vi? Hvor sætter vi fokus? Hvis der var frit valg på alle hylder? IKV-aktivitet Hvilke handlinger skal der til? Action Evaluering

PRÆSENTATIONPRÆSENTATION TUP12 minimumsmodel

MÅL Flere brugere gennemfører en individuelkompetencevurdering (IKV) og opnår formel anerkendelse med fokus på den enkeltes kvalificerings- og uddannelsesperspektiv Før-fasen (TUP10 og TUP11) Intern og ekstern markedsføring Fase 1 Forberedelse og tilrettelæggelse Fase 3 Samlet vurdering og anerkendelse Fase 2 Afprøvning og vurdering Strategisk uddannelsesplanlægning og livslang læring… KORTLÆGNINGSREDSKAB Uddannelses- planlægning FVU AVU AMU i forløb GVU

Bumpene på vejen volumen registrering Skole samarbejde fleksibilitet