Det Internationale Område DIO 2012.  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Almen studieforberedelse
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
Det Internationale Område
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Eksamen og eksamensbilag :
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
UCN Aldersspecialiseringerne. Hvad står der i studieordningerne Under afsnittet ”Deltagelsespligt” I løbet af studieåret udarbejdes der 4 fagdidaktiske.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Eksamen.
Synopsis VIP13 HH3.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Det Internationale Område
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Obligatorisk selvvalgt opgave
OSO.
Obligatorisk selvvalgt opgave
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 27. januar 2015.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Almen sTudieforberedelse 2017
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
AT-eksamen 2018.
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Studieretningsprojektet
Præsentations-portfolio
Infomøde om synteseopgaven
Dansk på GF2.
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Større Skriftlig Opgave
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
Større Skriftlig Opgave
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Det Internationale Område DIO 2012

 En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling, progression af dine studiekompetencer, samt dine metodiske og faglige refleksioner.

 Er logisk og systematisk struktureret.  Er fyldestgørende og dækkende.  Afspejler klart din læreproces og udvikling.  Indeholder mange forskellige delelementer  Starter NU!  Udvikles og uddybes gennem hele forløbet.

 Materialesamling over alle produkter du har udarbejdet individuelt eller sammen med din studiegruppe ifm. DIO. ◦ Notater du tager i forbindelse med:  studielæsning af obligatoriske tekster / hjemmesider  deltagelse i kurser om studieteknik/studiekompetence ◦ Besvarelser af individuelle og studiegruppeopgaver – bl.a.  faglige/ teoretiske spørgsmål  Problemstillinger i relation til globalisering  Problemformuleringer med bagvedliggende metodiske /faglige overvejelser  Artikel ◦ Feedback/refleksioner ifm. mundtlige fremlæggelser  lærerkommentarer  Kommentarer fra opponentgruppe ( tirsdag uge 4)  Egne refleksioner over mundtlig fremlæggelse ◦ Dine refleksioner over:  Faglige metoder, studiemetoder, videnskabsteori mv.  din læringsproces,  Fagenes samspil

 Særskilt forside m. navn og klasse.  Indholdsfortegnelse (skal følge strukturen i vejledningen)

 En kopi af din portfolio skal afleveres i receptionen senest torsdag d. 2. februar 2012 kl. 15.  Indgår i den afsluttende standpunktskarakter for DIO.