N ETVÆRKSARBEJDE, MED FOKUS PÅ EVALUERING OG PROGRESSION I ENGELSKFAGET. Et samarbejde mellem Odder, Faaborg og Nørresundby.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Undervisningsevaluering i matematik
Elevplaner Elevplan Dialog ! Evalueringer Elevmål.
Erfaringer fra netværkssamarbejde
Undervisningsplanlægning
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
STUDIERETNINGSTONING PILOTPROJEKT DISPOSITION  Indledende kommentarer  Rammerne for pilotprojektet  Det PR skal høres om  Eksempel på en.
Nordisk netværksseminar 8. og 9. februar 2007 Benny Schytte SKOLENS UDEMILJØ - metoder til evaluering?
Portfolio -hvordan man arbejder med portfolio i billedkunstundervisningen og til eksamen.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Fra undervisningsevaluering til skolens kvalitetsarbejde
Fra team af navn til team af gavn.
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Observation af din/andres undervisning –
Deltagerstyret undervisning
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
IT i undervisningen.
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Forskningsperspektiver på læremidler
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Kanondag på Skovvangskolen i Hammel
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Skriftlige opgaver Gymnasiet og HF
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
Sunds skole Evaluering
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
1 Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
til implementering af retningslinjer i almen praksis
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Kort referat – Greve Gymnasium. Greves eget oplæg Velfungerende stor gymnasieskole – stx dominans (33 stx / 4 hf) – ca 10^3 elever Stx tilrettelagt efter.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
EKSAMEN OG PRØVER.
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
1 Aarhus Universitet Afrunding 28. November 2011 Undervisningsorganisering, - former og - medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Studieområdet på hhx Præsentation af EVA’s følgeprojekt vedr. studieområdet på hhx og htx og almen studieforberedelse på stx Konference om Studieretningsprojektet.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
Studietid på Sankt Annæ Jeppe Struve Larsen, pædagogisk leder Julie Debois, lektor (dansk, religion) Steffen Samsøe, lektor (matematik, fysik)
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
De taksonomiske niveauer i skriftligt arbejde på HHX.
En jobrettet indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Netværksmøde på Sjælland 10. december 2014.
Hvad er portfolio? Et pædagogisk redskab, der bygger på et mappeprincip, og hvis formål er at øge elevens bevidsthed om og ansvar for egen læring. Målet.
Projektet Projektets titel: ”Profil, faglig identitet og anvendelsesorientering” Projektets primære formål: Øge elevernes aktivitet og autonomi Projektsdeltagere.
KNÆK KODEN.
KNÆK KODEN.
Optagelseskrav Stx, hhx, htx & hf Fra foråret 2019
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Optagelseskrav Stx, hhx, htx, hf & eud Fra foråret 2019
KNÆK KODEN.
Faglige forudsætninger – 8. klasse
Præsentationens transcript:

N ETVÆRKSARBEJDE, MED FOKUS PÅ EVALUERING OG PROGRESSION I ENGELSKFAGET. Et samarbejde mellem Odder, Faaborg og Nørresundby.

ERFARINGER MED NETVÆRKSARBEJDE Praksis : Tre mødegange. I gruppen: Løbende elektronisk kommunikation. Faste deadlines og en klar arbejdsfordeling i gruppen. Involvering af faggruppe. Erfaring : Fastholdelse mht. fokus/udvikling af nyt materiale. Diskussion af skolekultur - refleksion over og vurdering af egen praksis. Fokus på det anvendelsesorienterede.

O PSTILLING AF DELMÅL SOM REDSKAB TIL MÅLING AF ELEVERNES VIDENTILVÆKST Primært mål: udarbejdelse af direkte anvendeligt materiale. Produkt: skema med delmål for hhv. engelsk A- og B-niveau. Inddeling af de krævede kompetencer over tid. Et dynamisk værktøj – kan tilpasses den enkelte lærer. Inspiration: folkeskolens trinmål.

S KEMA FOR ENGELSK B - NIVEAU 5 overordnede søjler: Kompetencer (studieplansrum) Mundtlig dimension (lærerum) Skriftlig dimension (lærerum) Grammatik (lærerum) Evaluering (studieplansrum) Studieplansrum: styreredskab i forhold til fx studieplan, klassemøder, teamsamarbejde. Lærerum: undervisningsfunderet, midler hvormed man opnår målene/kompetencerne.

K ONKRETE EVALUERINGSVÆRKTØJER Fokuspunkter: Referat. Temalæsning. Redskaber til (selv)evaluering/konkretisering af de faglige mål. Personkarakteristik. Skr. opgaver på a- og b-niveau, stx, samt b-niveau, hf. Referat, skriftligt. Oversættelse.