Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Det gode skolelederliv
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Nytænkning af vagtbegrebet – 2. møde
Arbejdspladsudvikling
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Skolereformen Overordnede mål:
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Bytte   PowerPoint  .
Velkommen til kursus 3: Få dit projekt i mål!. 2 Program Dag •Plenum:Godmorgen og velkommen •Plenum:Udfordringer fra praksis med at få projektet.
Talentinternat modul 3..
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Konsensusprocessen.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Introduktion til vejledning i projektarbejde
Relationer – børn og voksne
Velkommen til alle Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Inspiration til reformarbejdet
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Det gode skolelederliv Baggrund Proces Resultater Status – hvad er opgaven nu?
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Hvad er det gode skolelederliv?
VirksomhedsnetværkCabi – Danmarks største netværk for socialt ansvarlige virksomheder 1.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Formålet med dagen Styrke Handicaprådenes samarbejde og indflydelse i kommunerne Ny viden, erfaringsudveksling og inspiration til det fremtidige arbejde.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Hvad er det gode skolelederliv?
3-timersmødet 2017.
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Formandskursus Middelfart 16. jan
Trivselsmålingens resultater
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Præsentationens transcript:

Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb

Dagens program 09:00-9:30Hvad er det gode skoleledeliv? Hvad vil vi have ud af dagen? Hvad er selvevaluering? Kort introduktion og afklaring 9:30-12:00Selvevaluering af hvad er det gode skolelederliv for os? 12:00-12:45Frokost 12:45-14:00Selvevaluering af hvad er det gode skolelederliv for os? 14:00-15:00Fra selvevaluering til dagligdag

Hvad er det gode skolelederliv? Skolelederforeningen har ”Det gode skolelederliv” som indsatsområde. Formålet med indsatsen er at medvirke til at forbedre den enkelte leders vilkår og understøtte udviklingen af det personlige lederskab. Et godt skolelederliv er vigtigt for at: forbedre jeres trivsel som ledere styrke jeres rolle og identitet som ledere sætte fokus på at styrke rammer og vilkår for ledelse i skolen sætte en positiv dagsorden for arbejdsliv, rekruttering og fastholdelse af ledere

Afklaring af forventninger Hvad vil vi have ud af dagen? 10 minutter

Hvad er selvevaluering? Hvorfor selvevaluere? En metode til både evaluering og udvikling En ramme for professionel refleksion og udvikling af et fælles sprog Et afsæt for udvikling af praksis Hvordan selvevaluerer man? Iagttager egen praksis og sætter ord på Diskuterer og reflekterer Udarbejde fælles dokument

Modellen for selvevaluering

Et par gode råd Beskriv ikke kun praksis, men begrund jeres udsagn. Fokuser på både stærke og svage sider. Giv plads til forskellige perspektiver Besvar spørgsmålene ud fra hvad der er relevant for jer. Spring over spørgsmål som ikke er relevante for jeres praksis. Husk at det nedskrevne er et fælles dokument og et arbejdsredskab for jeres efterfølgende arbejde med at udvikle et godt skolelederliv. Udpeg evt. en ordstyrer der har ansvar for fremdrift i diskussionerne. Hold pauser som det passer ind i jeres proces

Hvad er et godt skolelederliv for os? I gang med selvevalueringsforløbet Frokost kl 12:00-12:45

Hvad er et godt skolelederliv for os? Selvevalueringsforløbet fortsættes indtil kl 14:00

Fra selvevaluering til dagligdag Gå sammen med et ledelsesteam fra en anden skole. Del resultater og overvejelser fra dagens diskussioner, og kom med fælles bud på: Hvordan vurderer I jeres skolelederliv og hvilke veje ser I for den videre udvikling af det gode skolelederliv? Indtil 15:00

Mere om det gode skolelederliv