Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
At forholde sig professionelt Anne Skov
Medarbejderudviklingssamtalen
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Oplæg - Mentorskab Praksisnær ledelse.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Old timers and newcomers
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Det autentiske menneske
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Darum skole 4. november 2013.
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvad er mål/resultat (output)?
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Program - ICDP International Childhood Development Program
Vejlederens kommunikation
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Læring, kommunikation og samarbejde
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
Læringspunkter modul 1-5
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
AKT på Dybbøl Skolen.
organisatoriske kompetencer
Lederkonferencen 9. juni 2010
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.2 – Målsætning og handling Anders Dræby.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Vidensbaseret praksis i botilbud
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
PUK Et team af pædagogiske udviklingskoordinatorer i VVK C
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder

AUTENTISK LEDERSKAB © Udviklings- & Kompetencegivende træningsforløb for medarbejder Din rolle I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI ® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse Awareness = Empati+Konfrontation = ”Træning i autentisk kon- takt & Kommu- nikation ” Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger 1. møde 1. modul 2. modul 1. opfølgning 2. opfølgning Tidsforløb over ca. 2-4 mdr. Tillid, relation, inspiration & ejerskab Psykologiske Type: teori og forståelse Din t ypers Kommunikations & Beslutningsmønster Udviklingsøvelser og udviklingsplan: Værdier vision, mission, målsætning Øget kommunikations- & beslutningskompetence Coaching/supervision & Feedback; individuelt & i gruppe Træning/overnatning Træning Individuelt møde Selvværd og selvtillid Integration/træning

1. møde Dialog/Opl æg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger Hvad er Jeres behov? Formålet defineres ”hvad vil vi gerne opnå”? Indhold skal give mening! Hvordan, hvorfor, hvorledes? Udbyttet skal kunne defineres! Forventninger skal afstemmes! Forudsætninger for succes skal afklares og aftales! Se indstillingspilen*

1. modul: Din types muligheder Formål: Indsigt i egne og kollegaers præferencer & værdier, med det formål at videreudvikle den enkelte medarbejder og teamets kommunikations og Handlings- og beslutningsmønster. Værdifælleskab: Hvorfor, hvordan, hvornår? Indhold: 1. Individuel Typecoaching: Udefra tema og behov 2. JTI Typeprofil. Personlig psykologisk profil 3. Psykologiske typer: I teori og forståelse 4. TeamDiamanten: Jeres styrker og svagheder 5. Samarbejde, type og motivation. 6. Dine, mine og vores værdier; om fælleskab, egerskab og relationer. 7. Træning og refleksion. Udbytte: Øget kommunikations og beslutnings- bevidsthed hos den enkelte medarbejder. Øget samspil mellem dig og omgivelser = bedre trivsel og engagement. Øget forståelse af sig selv indefra/udefra. Bevidstgørelse af Værdier, vision & mission. Din rollen I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse

2. modul: Kontakt & Kommunikation Awareness* ”Træning i autentisk kontakt & Kommunikation” *Awareness-begrebet Betyder ufokuseret ”vågenhed” som sætter dig i stand til at ”stille skarpt” på fænomener (tanker, følelser, ord, handlinger) når det er nødvendigt for din situationen. For bedre behovsopfyldelse Formål Bevidstgøre og udvikle den enkelte Medarbejders kontakt, kommunikations og handlemønster, så relevante behov for kreativitet, begejstring, konflikt- håndtering og feedback udvikles. Indhold Træning og feedback i præcis kommunikation og kontakt efter Gestaltmetoden med ”Energibølgen©” Udbytte Større integritet og autensitet hos den enkelte Medarbejder! Det muliggøre: Bedre handle- og beslutningsmuligheder Bedre relationer og relationsskabning Større gennemslagskraft Øget motivation og arbejdsglæde

1. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Fællesmøde & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer. 1. opfølgning

2. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Fællesmøde & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer 2. opfølgning

INDSTILLINGSPILEN Indstillingspilen viser at det rette engagement, der skabes fra starten, vil være skabende for processen og udbyttet. Gennem tillid og forståelse for den enkeltes individuelle behov og parathed i udviklings- og forandringsprocesser, kan det rette engagement kun skabes. Det giver mening og formål og har en varig betydning i forhold til virksom-hedens værdier, målsætning, vision, mission og passion.