Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Evaluerings- kompetencen
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
Skabelon til strategisk plan
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Konsulent Niels Philip Jensen
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Potentialevurdering.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Økonomi og organisation
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Omgangstone og kollegialitet
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Introduktion til KVIK - selvevaluering fra start til slut Temamøde 24
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Vigtige temaer Til brug for bearbejdning af casen, skal du nedskrive de temaer, som du finder vigtige at få belyst yderligere i forhold til casen Case.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Kvalitetsoptimering af produktionen i metalindustrien.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
3-timersmødet 2017.
Centralforeningen for Stampersonel
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Personalemøde – opfølgning på MTU
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
3-timersmødet 2018.
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Præsentationens transcript:

Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går? Dagen hovedemner var: Appreciative Inquiry (AI) Principper for god offentlig service Generelle krav og forventninger, de 3 publikationer. Interessenter og interessentanalysen (opsamles om lidt) Andet Det er vigtigt at der ikke kun evalueres ved kursusafslutning. Den daglige refleksion ved dagens start er vigtig for at repeterer og genopfrisket gårsdagens hovedlinier, få svaret på uafklarede spørgsmål, eller uddybet spørgsmål, samt få sat dialogen på skinner fremadrettet. Hvordan og hvilken metode der benyttes vil afhænge af situationen og af den enkeltes temperament. Ole Nørby

Gruppeopgave opsamling Interessentanalyse Udarbejd en generel liste over interessenter til jeres funktionsområde. Prioriter listen med interessenter. Beskriv hvad den enkelte interessent kan påvirker og bidrager med. Ud fra dialogen i gruppen nedskrives konklusionerne på Flip-Over papir, og det aftales i gruppen hvordan og hvem der fremlægger i plenum. Tid: 1 time og 30 min. Ole Nørby

Institutionens strategiske kvalitetsmål Oplæg fra institutionsledelsen om institutionens strategiske kvalitetsmål og planerne for deres gennemførelse. Ole Nørby

Plenumdialog Sammenfald og fokusområder mellem de overordnede krav og institutionskrav Hvor er der umiddelbart sammenfald mellem overordnede krav og institutionskrav? Hvor er der ikke tydelige sammenfald mellem overordnede krav og institutionskrav? Ole Nørby

PDCA Cirklen Planlægge – tænke Erfare og tilpasse Udføre - handle Hvorfor gør vi det? Hvordan vil vi gøre det (valg af fremgangsmåde)? Hvad er målene – og hvordan måler vi? Hvilke erfaringer kan vi trække på? Erfare og tilpasse Lever resultaterne op til målene? Skal fremgangsmåden forbedres? Hvad kan vi lære af forløbet? Skal vi gøre noget helt andet næste gang? Udføre - handle Udføre arbejdet Gennemføre målinger Checke resultater Hvilke resultater opnåede vi? Har vi gjort som vi planlagde? Ole Nørby

Gruppearbejde Gruppesammensætning ud fra fælles jobfunktion Hvor ser I fokuspunkter, indenfor eget funktionsområde, der skal arbejdes med på den korte bane? Hvor ser I fokuspunkter, indenfor eget funktionsområde, der skal arbejdes med på den lange bane? Hvad skal der tages fat på når I kommer hjem og hvordan? (PDCA – cirkel) Ud fra dialogen i gruppen nedskrives konklusionerne på Flip-Over papir, og det aftales i gruppen hvordan og hvem der fremlægger i plenum. Tid: 1 time Ole Nørby

Afsluttende plenum debat, med deltagelse af institutionsleder/ledere Hvordan kan du/I være med til fortsat at udvikle kvaliteten inden for dit/jeres funktionsområde, indenfor de givne rammer? Hvad betyder de politiske krav og forventninger samt de af institutionen stillede krav og forventninger for udførelsen af jeres funktion? Hvordan vil det udmønte sig i jeres metoder/måder at udføre jeres job på? Hvad er det første du/I vil sætte i værk når du/I kommer hjem? (Tænk PDCA – cirkel) Spørgsmålene er tænkt som en hjælp til at få dialogen i gang, men det væsentlige er at der kommer en dialog der peger fremad og som har fokus på kvalitetsusvikling. Ole Nørby

Hvad har været godt på kurset? Hvad kunne gøre kurset endnu bedre? Evaluering Hvad har været godt på kurset? Hvad kunne gøre kurset endnu bedre? Udfylde det systemfælles evalueringsskema Ole Nørby

Tak for denne gang God arbejdlyst Ole Nørby