DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov. 2008 v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Portfolioeksamen Studieområde 2
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Læring i Multikulturelle Kontekster
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Situationelle Metoder til Digitale Studier
Almen studieforberedelse
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Carl-Johan Dalgaard (
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.

Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Adgang til lyd: om informationsadfærd i relation til radioarkiver Præsentation af frit modul på kandidatuddannelsen, forår 2013 Mette Skov Sådan ændres.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Introduktion til opgaveskrivning
Eksamen.
Digitale biblioteker og web 2.0
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
Årsplan – en kort en lang
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Introduktion til 4. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Brown Bag seminar 5. marts 2013 Dias 1 Institut for Statskundskab ”Effektiv vejledning”, hvad er det?! Hanne Nexø Jensen Institut for Statskundskab, KU.
BA projekt: Makro December 2007 Carl-Johan Dalgaard, Claus Thustrup Kreiner og Peter Birch Sørensen.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Studieretningsprojektet
Hvorfor dansk på GF1?.
Infomøde om synteseopgaven
Hvad er en Feltrapportage?
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab Formål med eftermiddagen at I får indblik i formalia og krav til BA- projektet at I kommer i gang med/ videre med jeres BA-projekt idéer at I får hilst på andre BA-skrivere og finder evt. gruppemakker(e)

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 2 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab Formalia og praktiske forhold v/ HNJ & Hanne Merete Kraak, studievejleder Videnskabsbutikken fortæller om VBs bistand til dit BA-projekt PAUSE med lidt til ganen Hvad vil I skrive om? v/ HNJ Emnecafe – mød tidligere BA- skrivere og indkreds dit emne Videre her fra v/ HMK Evaluering og afrunding Program

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 3 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab Krav i studieordningen (2005) Bachelorprojektet indebærer, at den studerende under anvendelse af fagets teorier og metoder udarbejder en opgave. Opgaven skal analysere en selvvalgt problemstilling, som retter sig mod konkrete samfundsforhold. Bachelorprojektet skal have et politologisk sigte.

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 4 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab Kompetencebeskrivelse Via BA-forløbet skal I opnå færdigheder i: at formulere, afgrænse og operationalisere et analytisk problem i forbindelse med konkrete samfundsforhold at udvælge, diskutere og anvende relevante metodiske tilgange til analysen samt at udvælge, afgrænse, indsamle og bearbejde primært eller sekundært empirisk materiale af relevans for analysen at analysere empirisk materiale med henblik på besvarelse af problemstillingen

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 5 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab Kompetencer, 2 at dokumentere analysen og diskutere dens styrker og svagheder at udvælge, diskutere og anvende relevante teoretiske begreber og begrebsbygninger i forbindelse med analysen samt at koble empirisk analyse med teoretisk indsigt og perspektiv skriftlig fremstilling af analysen, med logisk struktur og sproglig klarhed at give konstruktiv feedback og læse andres arbejde på de relevante præmisser, samt selv at modtage og anvende konstruktiv feedback af eget arbejde

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 6 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab Husk! Kompetencerne opnår I gennem forløbet – I skal ikke kunne det hele i forvejen! I skal demonstrere færdigheder opnået via studieforløbet – ikke ny epokegørende forskning på 4 måneder! BA-undervisningen har fokus på at skrive opgave. Optimer BA-skrivning ved at vælge emne inden for valgfag!

DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 7 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for Statskundskab Hvad vil I skrive om? SCRIBO – punkt.ku SKRIV hver dag! Emner og temaer