AMICA samarbejdet – 8 virksomheder Hvad har vi fået ud af dette i TNT ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Date1 Kontakt til kontaktforældre Billede af skolebestyrelsen og skolen.
Elevinddragelse – fordi sammen skaber vi skole
Kompetenceudvikling i ISS
Skabelon til strategisk plan
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
DiFUS-gruppen Gitte Westeraa, Sille Krill, Iben Højer Larsen, Kathrine Vognsen Jes Hollænder.
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
Workshop I KLIKOVAND 6. December 2012 Et bud på godt samarbejde.
CSI i forsvaret.
Line Holst Jensen Mette Wybrandt Forældre, børn & læring
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Fravær og nærvær/v. Conni Lachenmeier Ingeniørforeningen d. 25. november 2008.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Wischmann Innovation ©
H. Lundbeck A/S20-Nov-141 Hvorfor og hvordan Lundbeck, Lumsås, har arbejdet med sikkerhedskulturen. Winnie Løfquist H. Lundbeck A/S.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Digitaliseringsstyrelsen
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Velkommen til afslutningskonference i AMICA-projektet Bedre arbejdsmiljø.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Januar 2011 Trivselsmøder.
Vesthimmerlands Landboforening ” Sådan gør vi hos os” Lisbeth Mør ck Christensen.
Vigtige temaer Til brug for bearbejdning af casen, skal du nedskrive de temaer, som du finder vigtige at få belyst yderligere i forhold til casen Case.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Effektmåling af innovation Socialforvaltningen, Københavns Kommune Marie Traasdahl Staal.
Jobcenter Helsingør indsats i forhold til flowet mellem A – dagpenge og sygedagpenge Indsatsen begyndte i oktober 2012 Indsatsen blev iværksat da vi havde.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Informationsmøde Den nationale henvisningsformidling
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Skolen og praktik Overgangen
Projekt: Koncept til formidling
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

AMICA samarbejdet – 8 virksomheder Hvad har vi fået ud af dette i TNT ?

Kort - hvem er vi ? Transportfirma med speciale i hastetransporter Eget fly- og bilnetværk i hele verden Customer Contact Center – 72 medarbejdere Samt 10 skoleelever som arbejder om eftermiddagen/aften Customer Contact Center – fordelt på 4 afdelinger Frontline, Support, Major Account Customer Service, Innight

AMICA processen i TNT Medarbejderundersøgelse - Juni 2007 Data grundigt gennemgået Vores stærke og mindre stærke punkter Ønsker om læring på konference – ideer fra de andre firmaer Actions/ting vi ønskede at arbejde med Ændrede sig undervejs Alle ønsker og ideer blev samlet Til ialt 3 overordnede punkter Tidsplan blev lavet Sikre der var tid nok til implementering/absorbering Arbejdsgrupper blev formet Hvilke tiltag brænder de enkelte for

AMICA Projektgrupper Vidensdeling (opstart Q1 – 2008); Deltagere: Agnete Kristiansen, Laila Petersen, Ann Moth, Helle Dyreby Kundefokus / Tillid & Troværdighed (opstart Q2-2008); 1. Adfærdskodeks 2. Kundefokusgruppe 3. Fællesmål for alle medarbejdere Deltagere: Jette Sundahl, Ann Moth, Lene Nøhr, Trine Faldt Jensen, Malene Christensen, Susanne Vatta Sygefravær til sundhedspolitik (opstart Q4-2008); Deltagere: Mette Larsen, Jeanette Pedersen, Helle Dyreby, Marianne Schlelein

Medarbejder-kodeks Tanken bag dette kodeks, som vi har valgt at kalde adfærsregler er, at det skal hjælpe nye kolleger til, at forstå de uskrevne regler. Det er punkter der varierer fra virksomhed til virksomhed, som har betydning for måden at samarbejde på. Det er et levende dokument, som skal opdateres hvert halve år

Medarbejder-kodex

Vidensdeling De mere erfarne medarbejdere deler viden med kollegaer Process; MUS samtaler, afdelingsmøder, medarbejderes eget ønske, opstart med honningkager Information på intranettet & uge informationsbrev Dronning-Bi konceptet

Kundefokusgruppe Formål: 1. : Forbedre kundens oplevelse og sikre vi overstiger deres forventninger, når de har kontakt med TNT Danmark 2. : Forbedre arbejdsprocesserne for at sikre, vi hele tiden har fokus mod kunden og overstiger deres forventninger. Deltagere: 7 medarbejdere fra alle 4 afdelinger af TNT kundeservice. Alle deltagere kører i turnus ordning, så der konstant er en ny og en erfaren fra hver afdelingen i gruppen af gangen. Dette også for at sikre, at alle medarbejdere har indflydelse og mulighed for at åbne dialog indenfor de nedenstående rammer. Arbejdsrammer og feedback: Der er sat en fast agenda, så kundefokusgruppen på forhånd kender strukturen og arbejder med relevante projekt- orienterede punkter. Gruppen mødes ½ time hver 14. dag og der er altid en Kundeservice Manager tilknyttet gruppen. Denne Manager er både kontakt ved spørgsmål, men også ansvarlig for kontinuerlig feedback på gruppens referater. Agenda: På hvert møde gennemgåes følgende 1.Hvad er gået godt de sidste 2 uger mht at overstige vores kunders forventninger? 2.Hvad er gået mindre godt mht at overstige vores kunders forventninger? 3.Fokusområde(r) de næste 2 uger – udfra ovennævnte? 4.Projekt? Der køres kun et projekt ad gangen, som afsluttes inden nyt tages op.