Kap 17 Distribution Kapitel 17.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

10 Konkurrencesituation
8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
Praktisk segmentering
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
AFSÆTNING A – Schønberg
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Risikohåndtering af norovirus
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Afsætning grundforløb
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
T raditionel O mkostningsfordeling.
Salg og service Dag 1.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Hardy Jensen. ”Foodtag er forbrugernes vindue til produktets historie” - fremtidens indkøbsværktøj.
Forretningsmodel.
Introduktion til virksomheden Danhandel A/S er en mellemstor handelsvirksomhed, som ligger i Danby i Jylland. Danhandel importerer og sælger bl.a. en.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , kapitel 3, s. 1 Institut for Regnskab, Tom Hansen O O mkostninger & Definitioner Adfærd.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
Indregning af IPO v. statsautoriseret revisor Erik Mousten Rasmussen
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Hvilke krav stiller Foderhygiejneforordningen til din virksomhed. v
Etablering af virksomhed
12.1 Vareforbrug Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Introduktion til afsætning
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 14
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - distribution
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Supply Chain management SCM
Købemotiver og gruppepåvirkninger
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Skabelon til forretningsmodel
Organisationsprincipper
Kapitel 8 Vareregnskabet Vareforbrug.
Kapitel 26 Prisoptimering.
Kapitel 12 Regnskabsopstilling vljfiwejfwPOI.
FARMAKOLOGI Hånden på hjertet KAPITEL 11: MEDICINERINGSPROCESSEN.
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Salgets forudsætninger
SUCCES MED SALG 1.
Hvad forstår man ved et producentmarked?
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Niveau 4: Pathanalyse.
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

Kap 17 Distribution Kapitel 17

Varerne skal fra producenten til kunderne Kap 17 Varerne skal fra producenten til kunderne

Distribution betyder fordeling af varer fra producent til forbruger. Kap 17 Distribution betyder fordeling af varer fra producent til forbruger. Med distributionskanaler menes de led, en vare skal passere fra producent til den endelige forbruger

Distributionskæden blev vist i kapitel 8

I kapitlet om distribution skal du lære om Valg af distributionskanal Indirekte og direkte distribution Kæder i detailhandelen Valg af beliggenhed

Kap 17 Ved indirekte distribution vælger producenten at sælge sine produkter gennem en eller flere distributionsled til forbrugerne.

Man kan også distribuere uden grossist: Kap 17 Man kan også distribuere uden grossist:

Der er forskellige typer kæder i detail- handelen Kap 17 Der er forskellige typer kæder i detail- handelen Egentlige kæder Frivillige kæder Franchise kæder

Virksomhederne skal vælge beliggenhed Kap 17 Virksomhederne skal vælge beliggenhed