Opfølgning på trivselsundersøgelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tietgen HG - Hvor er det vi ser, at skoen trykker i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse?
Advertisements

Jan Forsing og Lisa Andersson
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Medarbejderudviklingssamtalen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Status på opfølgning på trivselsundersøgelse
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Psykoedukation til unge i OPUS
Et væksthus for børn og voksne
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Vision Uddannelsesparate unge
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Fælles forældremøde Thurø
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Projektlederens rolle(r)
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
UMV Borbjerg Skole 07/08 Det psykiske arbejdsmiljø.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Sunde børn i Danmark Viden om kost og krop
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Sunds skole Evaluering
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Afgangsprojekt om sygefravær 2013 Lystrup skole Morten Fjord.
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2015.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Princip for kontaktforældre
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Opfølgning på trivselsundersøgelsen KVU forår 2008 Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 Baggrund Trivselsundersøgelsen november 2007 Delphi runde i danske klasser Status på KVU mødet i april Fokusgruppeinterviews maj 2008 Mål: Handleplan for efteråret 2008 Her præsenteres forslag til handleplan baseret på de studerendes ønsker Andre forslag velkomne Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 A. Emne: Kantineforhold Spørgsmål: 1) Hvilket prisniveau for kantinemad synes du er rimeligt? 2) Hvad er dit sammenligningsgrundlag? 3) Hvad er tilfredsstillende kantinemad for dig? OK- men prisen pr. 100 g er for dyr God mad, men gerne mere vægt på sundhed Sund mad, rimelige priser. Udbuddet er ofte begrænset i KVU’s frokost pause Handleplan: Orientering til kantinen Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 B. Emne: Lærer-studerende relationer. . Spørgsmål: 1) Har du brug for mere dialog/projektvejledning/ coaching med dine lærere end den du har i dag? 2) I bekræftende fald, under hvilken form/former kunne du ønske den? 3) Hvordan kan du som studerende selv bidrage ? Lærerne åbne for (god) kontakt Stort behov for mere dialog i klassen Nogle lærer kører for mange PP, der læses op- demotiverende Praktiske opgaver i stedet Lærerne skal insistere på at opgaverne løses Lav motivation blandt studerende et stort problem Behov for flere i klasserne Int/dansk sammen en dårlig idé- for store niveau forskelle Lærerne bør sætte sig mere i respekt og inddrage studerende Handleplan: Det enkelte team må udvikle undervisningen Variation i undervisningsmetoder nødvendig Udvikle andre måder at undervise små hold på Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 C. Emne: Undervisningsformer. Spørgsmål: 1) Kan du give eksempler på, hvad du mener er ”praktisk” versus ”teoretisk” undervisning? 2) Hvilken rolle/roller skal læreren hhv. de/den studerende have i den undervisning du ønsker? Mere praktisk undervisning, som minimum cases Virksomhedsbesøg med mening Virkeligheden ind i klasselokalet Varierende undervisningsformer Selvjustits blandt studerende Handleplan: Det enkelte team opstiller mål og laver en fælles implementerings plan med fokus på teori/praksis Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 D. Emne: Skemaændringer. Spørgsmål: 1) Er du bekendt med, at Easy IQ (tilgængelig via Citrix) allerede nu kan benyttes som online-mødeskema til planlagte ændringer? 2) Er du klar over, at Easy IQ desuden (via Citrix) faciliterer en service, så du på din mobiltelefon kan modtage SMS beskeder fra RHS? 3) Hvis du ER interesseret i at modtage informationer fra RHS via een eller begge omtalte teknologier, hvilke retningslinjer mener du så bør gælde? Citrix ikke kendt SMS kendt- tilfredshed med det Handleplan: Besked om ændringer så tidligt som muligt, ved sygdom før 7.00 Skriftlig vejledning om Citrix udsendes til alle ved semesterstart aug. 08 Telefonlister udarbejdes ved semesterstart Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 E. Emne: Uddannelsen. Spørgsmål: 1) Hvilke dele af din uddannelse HAR indtil nu levet op til dine forventninger? 2) Hvilke dele har IKKE levet op til dine forventninger? Projektpraksis OK Samarbejde med medstuderende, fælles ansvar Mangler relationer uddannelserne imellem Der mangler en linie for sociale aktiviteter Lærer kontaktperson Søge at få 2. års studerende til også at deltage Sociale ting i årsplan Handleplan: Sociale arrangementer lægges i aktivitetsplan Lærerne involveres mere Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 F. Emne : Faglige niveau. Spørgsmål: 1) Er de faglige udfordringer passende? 2) Med den viden du besidder om uddannelsen, ville du ændre i fagområdernes placering på studiet? Arbejdsbyrden er skævt fordelt på semestrene Nogle fag tæt på HHX pensum Fare for at tabe svage hvis niveauet er skruet for højt op Mere individuel vurdering og feedback, f.eks samtaler eller coaching (2-3 gange/semester) Kan højne motivationen Handleplan: Samtalerække fastlægges Det enkelte lærerteam har fokus på faglighed og fordeling af arbejdet (implementeringsplaner) Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 G . Emne: Sociale miljø og studievaner. Spørgsmål: 1) Hvad mener du der skal til af tiltag for at få flere studerende til at møde op til timerne? 2) Hvilke tiltag mener du skal til for at få de studerende til at deltage mere aktivt i cafe/studieråd m.v.? Mere lærerstyring, især i starten Fysisk plads til gruppe/projektarbejde Pyramiden, brug af fredagsbaren Studieråd en god idé, evt en form for aflønning Deles i dansk/ international Fast festprogram Bar ansvar på omgang Synlige lærere ved sociale begivenheder Ryste sammen i forbindelse med intro mellem klasser Handleplan: Programlægge og uddelegere ansvar for sociale begivenheder Lærerne deltager i 2 begivenheder pr. semester Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 H. Emne: PR. Spørgsmål: 1) Hvorfor vil du/hvorfor vil du ikke anbefale din uddannelse på RHS til andre? 2) Hvis du i dag IKKE vil anbefale RHS til andre, hvad skal der så til, for at du vil gøre det? Vil ikke anbefale- mangler sociale aspekter Kun for folk med lavt ambitionsniveau Eller for folk med høje ambitioner Gruppe/projektarbejde godt Handleplan: Det sociale miljø skal forbedres- mere lærerstyring og faste begivenheder Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008

Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008 Hvad er det vi ønsker? Vi vil gerne have flere studerende Og holde på dem der er her….. Hvilke signaler sender vi ? V i er ikke bedre end de synes, uanset hvad vi selv mener Vi skal have arbejdsglæden tilbage- og vide hvad vi står for og hvor vi gerne vil hen…… Det kan lade sig gøre hvis vi afklarer dette i fællesskab og bakker op …… Kim, Peter, Kalle, Lene maj/juni 2008