1 Hvordan spotter vi talenterne og hvordan udvikler vi dem? Ved souschef Stine Hinge KL’s Center for ledelsesudvikling LIF-temadag torsdag den 1. december.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Advertisements

Når HR i den offentlige sektor er innovativ Oplæg ved Træfpunkt Human Resources 2005 v. kontorchef Jette Frederiksen, Personalestyrelsen.
Coaching …en introduktion
John.M.Nielsen Metode & Co.
De 10 bud Helle Hedegaard Hein
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Psykoedukation til unge i OPUS
Oplæg - Mentorskab Praksisnær ledelse.
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Betydningen af uformelle og formelle mentorskaber på karrierevejen Birgitte Bruun Kvinfo/Syddansk Universitet 6. oktober 2007.
Nyt ansvar.
Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik. Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Et fælles lederudviklingsprogram i Psykiatrien. Generisk modulindhold Tragten…. Hvad er topic af dette emne? ”The state of art..!” Psykiatri tilgangen.
Grænser for rummelighed
Hvordan sætter vi gang i talentudvikling
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Tillykke, du er et talent!
Evnen til at se og forstå talenternes forskellighed og behandle dem individuelt ud fra deres præmisser, gøre sig umage for at forstå de bagvedliggende.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Kick-off: Hele Ledelser
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Et fælles lederudviklingsprogram i Psykiatrien. Generisk modulindhold Tragten…. Hvad er topic af dette emne? ”The state of art..!” Psykiatri tilgangen.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Styrk din kulturelle intelligens – integrationsindsatsen skal gerne være en del af løsningen og ikke problemskabende Næstved 29. oktober 2008 v. Elisabeth.
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Gruppeudviklingssamtaler
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
Hvordan griber vi det an? En stor del af de ambulante patienter vil have behov for støtte til at være aktive i hverdagen.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
DUBU Superbrugerrollen
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Erhvervsuddannelser og Aalborg Portland. v/ Kim Øster Larsen
Den Personalepolitiske Messe Tirsdag den 12. januar 2010 …… Charlotte Koch Hess, chefrådgiver, Danske Regioner Stine Hinge, souschef, KL Opskriften på.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
SFU 6. november 2011 Mette Lyshøj Politisk konsulent i 3F Trepartsforhandlinger og 3F’s forventninger til regeringen.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Fokus på realkompetencer.
Rudersdal Kommune KL’s Ledertræf 2010 Den Kompetente Leder v/ Bjarne Pedersen, Kommunaldirektør Suzanne Henningsen, Skoleleder.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Iværksætteri Socialøkonomisk virksomhed Erfaringer & potentialer Fælles Fynsk Beskæftigelsesforum.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Talentet og udviklingsmiljøet Hellebjerg 26/ Claus Hansen.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
En jobrettet indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Netværksmøde på Sjælland 10. december 2014.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Tillykke, du er et talent!
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
Talentudvikling SOSU elever.
LP ledertalentudviklingsforløb
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

1 Hvordan spotter vi talenterne og hvordan udvikler vi dem? Ved souschef Stine Hinge KL’s Center for ledelsesudvikling LIF-temadag torsdag den 1. december

2 Hvorfor talentudvikling?  Flere og bedre ledere at vælge imellem  Mulighed for at målrette de kompetencer der er behov for i organisationen  Frisk blod ind i ledelsesmiljøet  Fastholder og motiverer dygtige medarbejdere med karrieremuligheder  Signalerer at ledelsesudvikling tages alvorligt

3 Fire step Sælg lederjobbet Spot talenterne Afklar om de vil ledelse eller specialistvejen Tilbyd forløb til dem, der vil ledervejen

4 Hvad søger vi efter? Hvad forstår vi ved ”ledertalenter”? sDen ønskede tilgang til ledelse sVeludviklet strategisk sans sOverskue og håndtere svære problemer sTale godt og klart med alle sHandlekraft og fokus på løsninger sAnderledes ideer og lyst til at udfordre status quo sOg hvad siger vores ledelsesgrundlag om god ledelse?

5 Talentudvikling Hav åbenhed om udvælgelse af talenter Sats på grundig afklaring! Fx gennem test, coach eller mentorsamtaler mv. Introduktion til lederjobbet gennem fx sViden om personligt lederskab sØvelser i realistiske ledelsesudfordringer sViden om ledelsesopgaver og -roller sOrganisatorisk forståelse sHold talentet varmt

6 Overvejelser… Signalerer jeg selv at det er attraktivt at være leder i den kommunale tandpleje? Har jeg øje for de potentielle talenter, der er anderledes end mig? Har vi en kultur, hvor det er ok at være et ledertalent? Eller er det mere attraktivt at være specialist?

7 Hvordan læres ledelse? Talentnetværk Projekter Følordninger og lederpraktik Mentorordninger Karriereplan Længerevarende udstationering