3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Logistik Mål og strategier
Segmentering på producentmarkedet
PEST Analyse værktøj.
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Marketingplanlægning
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
IT og virksomheden Organisationsteori.
2 Eksterne forhold Oversigt
IS-Strategi.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Grundbegreb + Priselasticitet
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
Forskning i affald og ressourcer
Forretningsmodel.
Varemarkedet Blanchard kapitel 3 Del 3 Regneeksempel
Teknologi og samfund Den teknologiske udvikling 1 Samfundsudviklingen
21/09/2006 BEDRE HYGIEJNE I DANMARK 2006 SLIDE 1 KONFERENCE OM BEDRE HYGIEJNE I DANMARK 2006 Morten Rønager Formand for erhvervssektionen i SPT Adm. direktør.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Lene Baake1 Afsætning grundforløb
Afsætning grundforløb
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Kapitel 15 VÆKST OG/ELLER BÆREDYGTIG UDVIKLING ? – målkonflikt i den økonomiske politik?
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Udfordringer.
Afsætning grundforløb
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
Lighed & ulighed Samfundsfag.
Introduktion til afsætning
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Medierne - som politisk aktør. Indflydelsen Ungdomsuddannelse - afskaffet efter Tv-indslag Indvandrere arresteres mere - SF foreslår ændringer i optælling.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 1
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Målgrupper og segmentering
Købsadfærd afsætning.
Markedsføring og reklame
Virksomhedens omverden
Konkurrenceforhold afsætning.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Idegrundlag og målsætninger
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
6. Virksomhedens indtægter
Hvem har magten over brugen og efterspørgslen?
Demografi Noter og figurer og levevilkår Af Otto Leholt 2007.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Brugernes praksis – betyder det noget for indeklimaet?
Præsentationens transcript:

3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet – Virksomheden har en vis indflydelse på faktorer i nærmiljøet. Den uafhængige omverden/fjernmiljøet Virksomheden har kun begrænset indflydelse på faktorer i fjernmiljøet. Omverdensmodellen er den centrale analysemodel. 3 Eksterne forhold

Omverdensmodellen 3 Eksterne forhold

Virksomhedens afhængige omverden Den afhængige omverden/nærmiljøet består af: Kunder Konkurrenter Mellemhandlere – som er grossister og detailhandlere, der sælger virksomhedens produkter videre. Leverandører, som forsyner virksomheden med råvarer , halvfabrikata eller færdige varer. 3 Eksterne forhold

Virksomhedens uafhængige omverden 1 Demografiske forhold – ændringer i befolkningens sammensætning 3 Eksterne forhold

Virksomhedens uafhængige omverden 2 Massemedier – radio, aviser, tv, blade og magasiner Kan give virksomheden positiv eller negativ omtale. Interesseorganisationer Påvirker politikere og dermed samfundsudviklingen. Fx Ældresagen, Forbrugerrådet, Red barnet, LO Miljø Virksomheder skal overholde miljølove. Forbrugernes er bevidste om miljøpåvirkning. Politiske og lovgivningsmæssige forhold 3 Eksterne forhold

Virksomhedens uafhængige omverden 3 Samfundsøkonomiske forhold Forbrugernes tillid til samfundsøkonomien og forbrugernes købelyst påvirker virksomheder. Disponibel indkomst er et mål for, hvad en familie eller en person har til rådighed for forbrug. Kulturelle forhold Livsstil, sundhedsbevidsthed, social bevidsthed, religion mv. Teknologiske forhold Det teknologiske stade, fx brug af internet, mobiltelefoner mv. 3 Eksterne forhold