Studieretnings projektet ÅSG 2012. Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
StØrre skriftlige opgave hf
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Større Skriftlig Opgave
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretningsprojektet
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Studieretningsprojektet (SRP)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Studieretningsprojekt
Studieretningsprojekt
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
3g Studie Retnings Projekt
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
SRP 2014.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Tidsplan for eksamen 40s umd
SRP 2014.
Eksamen.
Information omkring studieretningsprojekt I skal begynde at overveje område allerede nu 7. december skal I via blanket vælge fag og område Her skal I også.
Større Skriftlig opgave
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Grunde til at jeg elsker dig
SRP-konferencen Rødkilde 2011.
Obligatorisk selvvalgt opgave
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Studieretningsprojektet
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Større skriftlig opgave i 2.hf
Studieretningsprojektet
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Studieretningsprojektet 2017
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Studieretningsprojektet
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Større Skriftlig Opgave
Større Skriftlig Opgave
Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g
Præsentationens transcript:

Studieretnings projektet ÅSG 2012

Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der er afsat 50 uddannelsestimer til opgaven  Alle klasser skriver fra torsdag i uge 48 til og med torsdag i uge 50. Dvs. d –  Opgaven afleveres den mellem 13:30 og 14:30

Mål Eleven skal:  demonstrere evne til faglig fordybelse og til at sætte sig ind i nye faglige områder,  demonstrere evne til at udvælge, anvende og kombinere forskellige faglige tilgange og metoder og dermed forstærke den faglige fordybelse,  beherske relevante faglige mål i de indgående fag,  udvælge, bearbejde og strukturere relevant materiale,  demonstrere evne til faglig formidling,  besvare en stillet opgave fyldestgørende, herunder at der er overensstemmelse mellem opgaveformuleringen og opgavebesvarelsen samt  beherske fremstillingsformen i en faglig opgave (fx citatteknik, noter, kilde- og litteraturfortegnelse).

Fag  Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag på A-niveau, og det skal du kombinere med et andet fag på mindst B-niveau (oversigt over mulige kombinationer findes på hjemmesiden i uv- håndbogen - SRP)  I et af fagene skal der være en faglig fordybelse, der ligger ud over undervisningen i faget  Skolens leder kan dog, på baggrund af en begrundet ansøgning, undtagelsesvist godkende, at studieretningsprojektet skrives alene på grundlag af ét studieretningsfag på A-niveau, eller at et tredje fag inddrages i studieretningsprojektet.

Indledende vejledning  Uge 39: vejledning med en af studieretningsfagslærerne  Vejledningen fra faglæreren er en generel introduktion til SRP.  Vejlederne præsenterer endvidere bibliotekernes netbaser  I uge 41 og 43 arbejdes der med at indkredse område og fag

Generel vejledning fortsat  ugerne 41 og 43:  Vejledning med alle studieretningsfagslærere (kun A-fagene) samt dansk- og historielærere  Vejledningen er igen indkredsning af område og fag  Elever skal efter behov træffe aftale om vejledning uden for undervisningstiden med andre relevante faglærere (der ikke nødvendigvis bliver vejledere i sidste ende).

Tidshorisont  uge 43: Senest tirsdag d kl skal du have valgt fag og område (elektronisk i LUDUS)  uge 44: Tirsdag udmeldes vejlederne  uge 46: Tirsdag er der vejledning i festsalen  uge 48: Tirsdag er der vejledning i festsalen  uge 49: Alle klasser får udleveret opgaven torsdag d kl  uge 51: Alle klasser afleverer opgaven torsdag d i tidsrummet – i 4 eksemplarer

Valgfasen  Perioden, hvor du vælger fag og område er på godt tre uger  I vid udstrækning vil dine ønsker om fag og område blive imødekommet, men du har ikke krav på at kunne skrive om hvad som helst

Vejledningsfasen efter valg af område  Der er skemalagt 2 vejledningsrunder i festsalen  Elever og vejledere aftaler selv mødetidspunkter ud over de skemalagte. Det er dit ansvar både at møde op til vejledningen og at være forberedt  Du skal udarbejde mindre skriftlige oplæg til vejledningsmøderne  Det er dig, der skal formulere spørgsmål, disponere stoffet og finde materiale  I de eksperimentelle fag er der hjælp til eksperimenter

Opgaveformuleringen udfærdiges af vejlederne er konkret, afgrænset og angiver præcist, hvad der kræves af dig elever, der har valgt samme område, skal have forskellige opgaveformuleringer omfanget af opgavebesvarelsen skal fremgå. Omfanget er afhængigt af fagets skriftlige traditioner. En normalside er 2400 anslag inklusive mellemrum der skal være et ukendt aspekt i opgaveformuleringen, dvs. noget, der ikke er blevet drøftet i vejledningen

Hjælp i skrivefasen  vejledere har kontakt til eleverne midt i perioden for at sikre, at eleverne er godt i gang med opgavebesvarelsen  SRP-cafe fredag d kl Hjælp hvis man er gået i stå, hjælp til praktiske forhold ved besvarelsen, overordnet vejledning. Der vil være lærere fra alle fakulteter til stede.

Specielt for de eksperimentelle fag  eksperimenterne skal som udgangspunkt ligge i uge 49 dvs. i første opgaveuge  eksperimenter kan  være udført af dig selv  bestå af data fra forsøg som vejlederne udleverer  i sjældne tilfælde indgår der ikke eksperimenter

Specielt for fremmedsprogene  en del af de anvendte kilder skal være på det/de fremmede sprog  besvarelsen skrives på dansk

Bedømmelsen Der gives én karakter ud fra en helhedsbedømmelse, som er baseret på en vurdering af, i hvilket omfang eksaminandens opgavebesvarelse lever op til de fastsatte mål for studieretningsprojektet Karakteren offentliggøres d. 6. marts 2012