Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Hvordan bidrager litteratursiden
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Innovation & Partnerskaber Bidrag til folkebibliotekerne i vidensamfundet.
Kommunikation af resultater
Din markedsføring på sociale medier
Gå for hjertet med Becel - for Hjerteforeningen
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Internet til alvor og sjov
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Kørekort til de sociale medier
Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Fremtidens markedsføringsplatform
Netnørdmøde i SEH 1 Netnørdernes på-vej-hjem møde den 21. maj 2008 kl. 17 – med tema: Web3.0 – hvad er anderledes i forhold til WEB2.0? Lokalitet:
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
DREAMING IN MONO Problemformulering
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Markedskommunikation - del 1
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Reklamemidler og -medier
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Nyt virtuelt og fysisk netværk for aktive 50+ Lyngby Stadsbibliotek v/ Anne Kathrine.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Jeanette Fangel Løgstrup
Kapitel 21 Kommunikation og medier. Enkel kommunikationsmodel.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
Reklamens målsætninger og målgrupper
Reklame & Markedsføring
Fyn Rundt 2006 & alt det andet: En oplevelses år baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 og 2005 We are in the people business…
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Digitale tjenester på nettet Dansk Energi, 15. juni 2009.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Parametermix - promotion
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Ændring i danskernes medieforbrug
Når du allerede mestrer de vigtigste
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Præsentationens transcript:

Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner Tilbage til stenalderen

Today everybody’s the media Mig, mig og mig!!! Bernt Hertz Jensen Radio siden 1987 Journalist (DR, PC World) Chefredaktør (Telekommunikation) Pressechef (Siemens A/S) Chefredaktør og IT-redaktør (Aller Business) Kommunikationschef (Selandia)

Today everybody’s the media De unge

Today everybody’s the media Kendt? For hvad?

Today everybody’s the media Louise Frækkert

Today everybody’s the media Kurven er stejl Og op ad bakke I dag: ca aktive brugere

Today everybody’s the media Kommunikation og medier Communicare = Gøre fælles Medie = Bærer af information

Today everybody’s the media Everybody’s the media

Today everybody’s the media Nye tider ”Mediepatentet” er udløbet Vi iscenesætter os selv Context is king

Today everybody’s the media Nye medietider De unge gider ikke reklame Medieforbruget ikke længere homogent Unges tv-sening er faldende Tidsforbruget på nettet er stigende (Omnibus)avisen er på vej ud Hvor(dan) pokker skal man annoncere?

Today everybody’s the media Push-medier sætter dagsordenen, som de vil Pull-medier sætter dagsordenen, som vi vil Aviser, blade, tv og radio er push Internet og mobil er pull Den onde mand – on demand… Træk eller slip (pull/push)

Today everybody’s the media På vej tilbage til mundtlig overlevering Sms’er og messenger er (næsten) real-tid Mund-til-mund Mobil-til-mobil Peer-to-peer 2.0 og tilbage til stenalderen

Today everybody’s the media Ingen begyndelse – ingen slutning Ikke alle har lige mange kontakter Nogle er mere lige end andre Skalafri netværk

Today everybody’s the media Nana går i 8. klasse i St. Heddinge Nana har 74 kontakter i mobilen/på Facebook kontakter i tredje led (74^3) Bernt er kommunikationschef i Slagelse Bernt har 154 kontakter i sin mobilen/på Facebook kontakter i tredje led Virussæsonen er gået ind

Today everybody’s the media Mennesker Web Mobiltelefoner Plakater Printmedier Radio/TV Outdoor-medier Guerilla-medier Direct mail Medier

Today everybody’s the media Tilstedeværelse Messer Rejsende udstilling Skoler (STX/HHX/HTX/EUD) Jobcentre A-kasser/Fagforeninger Erhvervs- og arbejdsgiverforeninger Festivaler/dyrskuer/markeder Specialbutikker Indkøbscentre/supermarkeder Mennesker er medier

Today everybody’s the media Buzz Mund-til-mund Virale kampagner Profiltøj Redskaber/værktøj Mennesker er medier II

Today everybody’s the media Kampagnesites Google Adwords Facebook Youtube Nyhedsbreve Specialsites/fagsites (eks. jernindustri.dk) Egne hjemmesider Søgemaskineoptimering (SEO) Webmedier

Today everybody’s the media SMS/MMS Android-/iPhone/Symbian apps Lokationsbestemte tjenester Mobil-annoncering Mobilmedier

Today everybody’s the media Kampagne-/begivenhedsannoncering i lygtepæle Skoler/uddannelsesinstitutioner Caféer/iskiosker Jobcentre/A-kasser Idrætsklubber og sportshaller Plakater

Today everybody’s the media Dagblade Lokale ugeaviser Magasiner Kalendere Regionale ugeaviser Fagblade Foreningsblade Traditionelle printmedier

Today everybody’s the media Bagsider Breve Uddannelsesbeviser Foldere Kuverter/konvolutter Rygge til mapper/brevordnere Indstik (eksamensbeviser, orienteringer) Utraditionelle printmedier

Today everybody’s the media Gratis fagstof til redaktionerne (også print/web) PR er bedre (og billigere) end reklame Lokalradio spots The Voice Energy TV2 Regioner P4 Regioner Radio og TV

Today everybody’s the media Stickers/streamers Bogmærker på biblioteker/i boghandler Bordtennisbolde i pissekummen Fantasi? Guerilla

Today everybody’s the media Stickers/streamers Bogmærker på biblioteker/i boghandler Bordtennisbolde i pissekummen Fantasi? Guerilla

Today everybody’s the media Bernt Hertz Jensen Kommunikationschef mail: Spørgsmål?