Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DREAMING IN MONO Problemformulering

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DREAMING IN MONO Problemformulering"— Præsentationens transcript:

1 DREAMING IN MONO Problemformulering
The Yeah Dawgz (Gruppe 16) A CASE STUDY BY: Problemformulering „Vi vil med udgangspunkt i teorien omkring tværmedialitet som relationer mellem medieprodukter, undersøge hvorvidt McDonald’s kampagne Dreaming in Mono, kan betragtes som et tværmedielt koncept.“

2 DREAMING IN MONO Cross media produkter TV-reklamer / TV-serie Website
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Cross media produkter TV-reklamer / TV-serie Website Facebook / Twitter Printmedier iPhone applikation

3 DREAMING IN MONO Undersøgelsesdesign
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Undersøgelsesdesign Fokus på tværmedialitet som relationer mellem medieprodukter Hvordan relaterer medierprodukter på én platform sig til medieprodukter på en anden platform? Crosspromotion Navigationel tværmedialitet Funktionel tværmedialitet Konceptuel tværmedialitet

4 DREAMING IN MONO Eksempler på crosspromotion:
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Eksempler på crosspromotion: TV-reklamer promoverer det primære medie; netstedet Netstedet promoverer samtidig visningen af serien på TV iPhone-applikation henviser til McDonald's fysiske restauranter og produkter McDonald's fysiske restauranter er fyldt med henvisninger til både TV og netstedet

5 DREAMING IN MONO WWW Den navigationelle tværmedialitet: TV
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Den navigationelle tværmedialitet: Mobil iPhone app WWW Print dreaminginmono.com TV Eksempler på den navigationelle tværmedialitet: De hemmelighedsfulde tv-reklamer henviser direkte til webstedet På webstedet oplyses der omkring visningen af serien på tv. episoder reklamefilm

6 DREAMING IN MONO Eksempler på funktionel tværmedialitet:
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Eksempler på funktionel tværmedialitet: Serien klones og rekombineres til både TV og netstedet Det samme indhold tilpasses mange platforme, man kan f.eks kommentere på serien hvis man ser den på netstedet

7 DREAMING IN MONO Eksempler på konceptuelle tværmedialitet:
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Eksempler på konceptuelle tværmedialitet: McDonald's farverne går igen på alle platforme. Små hints af McDonald's igennem de forskellige episoder. ("I'm loving it" Episode 2, Alain drikker af en McDonald's kop) Meget subtilt branding af McDonald's på hjemmesiden, det eneste der afslører dem som bagmænd er en reklame for ”McDate" i forbindelse med Valentines day. 

8 DREAMING IN MONO Konklusion/Perspektivering:
A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Konklusion/Perspektivering: Det er stadig uvidst hvad McDonalds formål med kampagnen er Hvad vil der ske når de 7 episoder er blevet lanceret? Undersøge hvad der sker på de forskellige SNS Receptionsanalyse Hvordan afkoder folk McDonalds budskab? Hvordan ser folk McDonalds I relation til episoderne/reklamerne?


Download ppt "DREAMING IN MONO Problemformulering"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google