Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og."— Præsentationens transcript:

1 O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og afregning. Synlighed af hjælpemuligheder. Integration til andre systemer. Bedre regnskabsmodel. Søgemuligheder og mail muligheder. Enighed om finansiering: DOF kasse

2 Flexible medlemskaber - Hvordan tilknytter vi adhoc O-løbere til klubberne til glæde for den enkelte og sikring af klubbernes bæredygtighed …

3 Baggrund  Udviklingsprojekt sammen med DIF omkring synlighed  DIF har også projekt omkring fleksible medlemsskaber – andre forbund har f.eks.  Håndboldfitness  Street basket  Bedste volley  Findvejii – giver det flere medlemmer ?  Er der knaster ift at få disse ind som medlemmer ? Flexible medlemskaber

4 Hvordan forholder vi os til  Kontingentstruktur  Licensordning  Findveji medlemsskaber  Internet til virtuelle klubber Flexible medlemskaber

5 Fælles medlemsskaber  Fælles medlemsskaber med andre sportsgrene  Familier og alle aldersgrupper  HSOK som eksempel  DIF vs DGI – løbeklub hhv O-klub  Sport to go – klippekorts ordning  12 uger og så kan man vælge  OK73 er med Flexible medlemskaber

6 Passive ???  Grupper i eksisterende klubber  Ski, løbetræning, banko, pensionist gå ture  Frivillig arbejdskraft => Behov for mere specifik definition af passive medlemsskaber udover den eksisterende ”udøver idrætten” Flexible medlemskaber

7 Licensordninger  Licens  For både ikke-konkurrence løbere og konkurrence løbere ?  Forbunds licens  Behov for klubtilknytning  Medlemmer skal yde/nyde = være med til at arrangere og deltage i løb  Der er ikke behov for medlemmer, der ikke er tilknyttet til en klub Flexible medlemskaber

8 Andre punkter  Andet tilbud for dem der ikke vil ind i en klub ? Betalingstilbud ?  Findveji brugere – hvordan får vi dem organiseret ?  Introduktionstilbud ?  Lettere (billigere) indgang for nye klubber ??  SMS / mailliste medlemsskaber  Barriere at melde sig ind i en klub  Skal vi åbne for nye typer klubber – f.eks. virtuelle grupper Flexible medlemskaber

9 Vision 2015-klub Kredsene mere aktive i erfaringsudveksling Lad klubberne mødes om fælles temaer på tværs af landet til erfaringsudveksling, mødes om fælles temaer Best Case – lær af hinanden Nettet er godt – men også uoverskueligt – personlig kontakt ofte bedre

10 Vision 2015-klub Flere fælles værktøjer, materialer til klubberne efterlyses Vi bør være mere målrettede i rekrutteringen Konfronter de nye med rigtig o-løb, vi skal være dygtigere til hurtigt at sortere Vi nurser og beskytter – kan de nye nu finde vej til ”Find Vej”

11 Vision 2015-klub Stort frafald i introforløb er et problem Der er ikke blot én måde rekruttering kan tilrettelægges på Vigtigt hurtigt at tilbyde ansvar, deltager i banelægning m.m. Et problem at mange ikke er klar til at indgå i forpligtende fællesskaber, men surfer rundt Nærhed, struktur med faste ugedage, et fastlagt udviklingsforløb ser ud til at fungere

12 Find vej Plus – Vi bygger videre

13 Mobil, GPS og IT-løsninger - Oplevelse og synlighed Hvordan kan jeres klub få glæde af et gør-det-selv formidlingstilbud? Og er ønsket størst for en god gammeldags folder/hæfte eller er der interesse for de nye mobiltelefon- og GPS baserede tilbud? Når vi nu skal til at søge fonde om penge til at udarbejde disse tilbud hvad mener I så at vi skal søge til – hvad vil jeres klub gerne lave? Vi skal satse bredt! Apps er nødvendige for at nå de unge, men de ”gamle” skal ikke glemmes!

14 Find vej Plus – Vi bygger videre

15 Adgang til naturen Har I problemer med adgang til skovene? Og er der et ønske/behov i jeres klub for at kunne sende en eller flere på ”lobbyist-kursus” ift. adgang til skovene? JA!! Er jeres klub repræsenteret i lokale brugerråd, Friluftsrådets lokalbestyrelser, Grønne Råd, Lokale Idrætsråd eller lign.? Og hvad giver det i så fald jeres klub? IKKE NOK!


Download ppt "O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google