Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Præferencer på markedet.
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
8 Segmentering og målgruppevalg
TJEK PÅ TEAMET.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Salg og service Dag 1.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
1 Definition: ”Teknisk bistand omfatter enhver form for bistand i forbindelse med reparation, udvikling, fremstilling, samling, prøvning, vedligeholdelse.
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Fra god til exellent Når det gælder kriterium 3: Medarbejdere  Faldgruber i HRindsatsen  Rationalet bag valgte metoder  Kvalitet i førstelinieledelse.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
8 Segmentering og målgruppevalg
Erhverscase: Århus Charter
AFSÆTNING A – Schønberg
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Uddrag af kendskabsanalysen 2014 CLEVER A/S. Q8. Hvis du skulle købe en elbil i morgen, hvad ville så være dine stærkeste argumenter for at vælge en elbil?
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Reklameanalyse.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
KAPITEL 9 Operationel risiko
Funktioner og arbejdsdeling
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Pris som handlingsparameter
Behandling af spørgeskemaer
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Organisationsprincipper
Kapitel 8 Vareregnskabet Vareforbrug.
Virksomhedssamarbejde
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
Kunder og kommunikation
(Firmanavn) marketingplan
Præsentationens transcript:

Kap 10 Målgrupper Kapitel 10

Hvem forventes at blive virksomhedens kunder Kap 10 Hvem forventes at blive virksomhedens kunder

Konsumentenhed Teknisk: Man skal råde over det nødvendige udstyr Kap 10 Konsumentenhed Konsumentenheden er den person eller husstand, som teknisk og fysisk har mulighed for at bruge produktet. Teknisk: Man skal råde over det nødvendige udstyr for at kunne anvende produktet. Fysisk: Man skal f.eks. have et bestemt køn eller en bestemt alder for at bruge produktet. Der kan også være andre årsager til, at man ikke kan bruge produktet fysisk.

Segment Ved et segment forstår vi en gruppe konsumentenheder, Kap 10 Segment Ved et segment forstår vi en gruppe konsumentenheder, hvis ønsker og krav til et produkt er nogen- lunde ensartede

Målgruppe Det segment virksomhedens markedsføring skal Kap 10 Målgruppe Ved en målgruppe forstås den gruppe af mennesker, som virksom- hedens markedsføring retter sig imod Det segment virksomhedens markedsføring skal rettes imod vil være virksomhedens målgruppe

Kap10 Valg af målgruppe

Kap 10 Flere målgrupper Virksomheder kan have flere målgrupper.