Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
10 Konkurrencesituation
Segmentering på producentmarkedet
Prissætning - hvordan gør man ?.
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Kapitel 2.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Vi gennemførte en række interview ifm
Logistik og supply chain management
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Branding.
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Salg og service Dag 1.
Hotellets koncept.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Markedsandele Rolf og Jonas.
Udfordringer.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Administrative medarbejder: 70
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Reklame & Markedsføring
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
Af: Jonatan W & Line Stryander
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
12 Serviceydelser Oversigt
- sammen med glade mennesker
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
Erhverscase: Århus Charter
AFSÆTNING A – Schønberg
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
GRUPPE 6.
Konkurrenceforhold.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Dansk Supermarked i korthed
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Virksomhedens omverden
konkurrencesituation
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
12 Serviceydelser Oversigt
12 Serviceydelser Oversigt
10 Konkurrencesituation
Præsentationens transcript:

Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors REMA 1000 Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors

Virksomhedsbeskrivelse Franchise kæde 1600 butikker delt over 5 lande Familien Reitan Trondheim 1948

Metodevalg Rema 1000 case Artikler Videoklip

Kritiske succesfaktorer Gøre folk opmærksomme på deres punkter i værdistenen. Vedholde deres brand om billig discount. Få deres egen logistik. CSR og økologi. Give deres sortiment mere dybde. Følger trenden på markedet.

Virksomhedens udfordringer Remas CSR og samfundsansvar. Rema vil åbne 10-15 nye butikker om året. Differentiere sig fra konkurrenterne og dermed op en status som markedsleder. Finanskrisen har skabt en priskrig på markedet.

Datakilder

SWOT

Udfordring 1 – Remas CSR og samfundsansvar 1. Rema markedsfører sig ikke med at de har meget aktivitet i CSR, og der er ikke mange der ved at de har så stor en aktivitet. De kan markedsføre sig mere med det, i f.eks. reklamer eller andet for at titrække flere kunder som er meget samfundsbevidste og derfor få en større gevinst.  2. I stedet for at kun stille krav tilbage i forsyningskæden, så også stille krav fremad i forsyningskæden. Altså videre ud i butikkerne og få dem til at få et større samfundsansvar lokalt.

Udfordring 2 – Rema vil åbne 10-15 butikker om året. Opkøbe konkurrenter, større markedsandel, markedsledere. Uddanne deres købmænd og medarbejdere bedre.

Konkurrencetragtmodel

7 p’er Produkt Pris Place Promotion People Physical Evidence Processer

Udfordring 3 – Differentiere sig fra konkurrenterne og dermed opnå en status som markedsleder 1. Starte online salg som Super Best, for at ramme et andet segment som handler dagligvarer på et andet plan. Ved at køre med på vognen får Super Best ikke mulighed for at skabe sig deres eget segment, og dermed får de en konkurrent i Rema. Rema vil kunne tage markedsandel, og prøve at blive markedsleder på dette marked. Men markedet er lille, hvilket vi formoder det ikke vil blive ved med. Vi tror på dette er fremtiden, og derfor et marked der skal satses på. 2. Forsøge at ramme andre segmenter, og ramme nye markeder Ved at ramme andre segmenter differentierer Rema sig fra konkurrenterne, det kan ske ved at få nye produktgrupper. Men dette kan kræve mange nye leverandører, nye medarbejdere og mange flere ressourcer. 3.Udkonkurrere/opkøbe andre konkurrenter. Ved at opkøbe eller udkonkurrere konkurrenter, får de en større markedsandel. Hvis der bliver færre butikker, og Rema bliver større på markedet. Vil de have mulighed for at styre priserne, selvom de har et tiltag om at de ikke må hæve priserne.

Positioneringskort

Værdikæde

Udfordring 4 – Finanskrisen har skabt en priskrig på markedet 1. Adskille eller differentiere sig fra konkurrenterne (Bliv discountmarkedets svar på Irma) Hele tiden vær et skridt foran de nærmeste konkurrenter. 2. Finanskrisen har ændret folks syn på indkøb. Indkøbsvanerne og rutiner ændrer sig. Ændre markedsføring og købsadfærden hos kunderne. 3. Satser på andre og nye produkter, have et breder og dybere sortiment.

Omverdensmodellen