Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
2
Administrative medarbejder: 70
TaxiNord 4x48 Omsætning i 2009: DKK 487 mill. Antal vogne: 497 Antal chauffører: 1100 Administrative medarbejder: 70
3
Socialt repræsentativt
Hvorfor miljø? God forretning Markedsføring Socialt repræsentativt
4
Processen Ambitionsniveau Valg af strategi (globalt/lokalt)
Evt. samarbejdspartnere Mål Virkemidler Udbytte
5
4 mål Nedbringelse af co2 med 20 % senest 2014
Implementering af strategi vedr. ecodrive for samtlige chauffører i 2010 ISO certificering i miljøledelse 2011 CO2 deklaration på kvitteringer 2014
6
Hvordan sikres succes i forhold til mål (virkemidler)
Miljøkrav ved indkøb af biler Incitaments baseret afregning Info vedr. vedligeholdelse af bil Effektivisering af trafikdirigering Vognmænd der opfylder miljøkrav prioriteres højere i turfordelingen Give kunder mulighed for at vælge miljø
7
Markedsføring ”Social & samfundsansvar er vigtigt for Novo Nordisk. Vi har valgt TaxiNord som taxa- og budselskab, da virksomheden udover god service har markedets grønneste profil.” Susanne Stormer, Director, Corporate Branding & Responsibility, Novo Nordisk
8
Udbytte af markedsføring
Pfizer Atea Horten Ernst & Young PBS
9
Case vedr. Miljøministeriet
Påvirkningskraften er stor som ”first mover”
10
Miljørapport 2010
11
Miljørapport 2010
12
Udbytte af miljøstrategi
Øget omsætning Øget kundeportefølje Opmærksomhed fra presse Påvirke udbudskriterier Tættere relationer Innovative samarbejdspartnere CSR – next step
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.