[AFD og dato] Forsvarets vision og policy for anvendelse af fjernundervisning 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danmark 3.0.
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
1 29. november Det Intelligente Klasseværelse - Et fyrtårnsprojekt i Nordjylland Det Intelligente Klasseværelse.
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
IKV i den politiske kontekst
5 IT-didaktiske principper
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Den nationale faggruppe
Forældre fremmer fællesskabet
DDS Skanderborg gruppe Udviklingsplan Formål: 5% flere indmeldinger 5% færre udmeldinger.
Gruppe 6 Præsenterer POLSAM Politiets nye IT system.
- fortsat midt i en flekstid?
[AFD og dato] Betragtninger om kompetenceudviklingsstrategi for forsvaret 1.
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
PUC Pædagogisk Udviklingscenter
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
E-læring i FRT Erik Hellbrandt Forsvarets Regnskabstjeneste 1 AFD og Dato.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Kompetent til at støtte livet med kræft
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Digitalisering og medialisering
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Morten Elbro HR Chef SILVAN-Kæden
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
»Vi åbner os for verden over nettet«
Lærerarbejdet - i spændingsfeltet mellem intention og virkelighed Susanne Tellerup.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Planlægning, proces og evaluering
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
AG Christiansborg  Flere og flere lever i mange år med én eller flere kroniske sygdomme  Gå fra et system, indrettet til at behandle akutte.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Forundersøgelse Finn Kensing. Formål med kurset Kvalificere jer til at indgå i tværfagligt samarbejde om design af IT-anvendelser til støtte for intellektuelt.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Vision mission værdier handleplaner
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Transfer i AMU - Arbejdet med efter processen TUP Midtvejsevaluering onsdag den 14. Marts Roskilde Tekniske skole Sissel Kondrup, Forskerskolen i Livslang.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Opdatering af Befalingsmandsuddannelserne
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Freedom from distractions!
Metoden brugerstyret behandling
Fra strategi til praksis
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Præsentationens transcript:

[AFD og dato] Forsvarets vision og policy for anvendelse af fjernundervisning 1

[AFD og dato] Forsvaret og fremtidens kompetenceudvikling Fokus på militære kernekompetencer. Undgå dobbeltuddannelse i samfundet. Undgå ’blindgyde’-uddannelser. Forsvaret skal spare penge – også på kompetenceudvikling. Større ansvar hos medarbejderen. Uddannelser dokumenteres ved hjælp af ny dansk kvalifikationsramme eller kvalifikationsrammen for livslang læring. Skal sikre fleksibilitet – horisontalt, vertikalt og 2

[AFD og dato] Hvorfor fjernundervisning? Til gavn for forsvaret: Færre transportomkostninger Færre indkvarteringsomkostninger Færre klasselokaler Færre diæter Just In Time Medarbejderen tilstede i enheden (NB!!) 3

[AFD og dato] Hvorfor fjernundervisning Til gavn for medarbejderen Fleksibilitet (kan uddanne sig, ’når børnene er lagt i seng’). Mindre fravær fra hjemmet Mange elementer kan gentages/repeteres. Giver mulighed for mere uddannelse (øget mulighed for kompetenceudvikling). 4

[AFD og dato] Hvad forstår vi ved fjernundervisning? - Kollaborativ læring - Dataformidlet undervisning - Programmeret undervisning - Korrespondanceundervisning - Spil og simulation 5

[AFD og dato] Hvad skal projektet føre til? Formål Projektet skal føre til en substantiel forøgelse af brugen af fjernundervisning i forsvaret. Mål: Halvdelen af al undervisning i forsvaret gennemføres med elementer af fjernundervisning. 6

[AFD og dato] Delmål Projektet skal føre til, at elementer af fjernundervisning indgår i forøget omfang på alle forsvarets strukturbestemte uddannelser. Projektet skal føre til en praksis, hvor alle uddannelser løbende vurderes, med henblik på at afgøre, om de helt eller delvis kan gennemføres som fjernundervisning. Projektet skal øge volumen af den elevmasse, som gennemfører fjernundervisning. Projektet skal nyttiggøre muligheder, som findes uden for forsvaret, såvel nationalt som internationalt. 7

[AFD og dato] Projektets køreplan Beskrive udgangspunktet, Identificere relevante målepunkter Identificere ’hæmmere og fremmere’ Implementere nødvendige tiltag Udsende nyt direktiv for fjernundervisning 8

[AFD og dato] Udfordringer og overvejelser Skal fjernundervisning tilgås via ny kompetenceportal? Større fleksibilitet m.h.t. platforme? Kan Koncern Fælles Intranet flytte til internettet? Uddannelsesbehov (planlæggere, lærere) Pædagogisk forankring ved myndighederne? Kulturændring i forhold til at ’frede’ medarbejdere som uddanner sig på kontoret. Hvor kan man bruge fjernundervisning – og hvor kan man ikke? 9

[AFD og dato] Konklusion Fremtiden bringer mere fjernundervisning. Gode ideer er velkomne. 10

[AFD og dato] 11 ?