Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Det Internationale Område
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Vi byder dig velkommen på Handelsskolen Nordsjælland
Almen sTudieforberedelse - AT
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
3g Studie Retnings Projekt
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Intro og Problemformulering
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Generel introduktion til EC
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Tidsplan for eksamen 40s umd
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
Det Internationale Område
AT-årsprøve 2.g.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Årsplan – en kort en lang
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
OSO.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Obligatorisk selvvalgt opgave
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Studieretningsprojektet
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Større skriftlig opgave i 2.hf
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
KNÆK KODEN.
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Studieretningsprojektet 2017
SSO - Større skriftlig opgave
Naturfag.
AT-eksamen 2018.
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
KNÆK KODEN.
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
AT-eksamen 2019.
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet Afsluttes med portfolioprøve: Skolen udtrækker området

Studieområdet Faglige mål:  Anvende teori og metode fra studieområdets fag  Analysere en problemstilling ved at kombinere viden fra flere forskellige fag  Anvende fagligt relevante studiemetoder selvstændigt og produktivt  Reflektere over og vurdere forskellige fags og faglig metoders muligheder og begrænsninger  Søge og behandle relevant information  Anvende it til understøttelse af de faglige mål  Strukturere og formidle fagligt stof mundtligt og skriftligt

Studieområdet del 1 Kultur og sprogområdet: Dansk, engelsk og 2. Fremmedsprog  Grundlæggende viden om sprog  Sammenhæng mellem sprog, kultur og kommunikation  Anvendelse af forskellige kommunikationsformer  Skriftlighedsforløb

Studieområdet del 1 I forbindelse med et flerfagligt forløb skal eleven kunne  Fremlægge og diskutere arbejdet med en faglig problemstilling  Redegøre for metodeanvendelse på et elementært niveau  Reflektere over sin faglige udvikling i løbet af studieområdet del 1 – herunder brug af forskellige arbejdsformer og studiemetoder  Formidle og strukturere sit arbejde

Kultur og sprogområdet Sprogdelen: efterårssemesteret Grundlæggende viden om sprog, grammatisk analyse, ordklasser Kulturdelen: ugerne uge : Dansk kultur, kulturmødet, stereotyper og fordomme

Temadage i kulturområdet Emnerne: Det faglige indhold 1. Reklameanalyse til brug for iagttagelse af kultur og kulturforskelle 2. Amerikanisering Struktur: 1. Klasseundervisning, selvstændigt gruppearbejde og foredrag Produkt: Grupperapport

Temadage i kulturområdet Studiemæssige kompetencer: Arbejde selvstændigt Arbejde i grupper – og forholde sig til dette Bruge vejledning på en fornuftig måde Inddrage sin viden i nye sammenhæng Notatteknik Forholde sig til sin læreproces

Temadage i kulturområdet Struktur: Mandag – onsdag: Arbejde med de faglige emner – klasseundervisning, eksterne foredrag – gruppearbejde – hver dag afsluttes med et produkt. Torsdag: Start på rapport + foredrag. Fredag: Rapporten gøres færdig og afleveres kl – og så påskeferie

Temadage i kulturområdet Hele ugen: – Mandag: Undervisning klassevis Tirsdag:Undervisning : Foredrag – Amfi Onsdag:Undervisning :Foredrag – Amfi Torsdag:Rapportskrivning : Foredrag Fredag:08.15: Amfi – orientering 12.00: Amfi – orientering 13.30: Aflevering af rapport

Materialer i kulturområdet Arbejdsportfolio:  Materialer / produkter fra de 3 fag fra sprogområdet  Materiale/produkter fra de 3 fag i ugerne  Materiale/ produkter fra temadagene Præsentationsportfolio udvælgelse til den mundtlig prøve

Rapporten Omfang: 5 sider Grupper (3-4 personer) Emner: Reklameanalyse med fokus på kulturforskelle Amerikanisering Bygger på stoffet fra de 3 første dage + foredrag torsdag Indhold: Redegørelse, analyse og vurdering (taksonomiske niveauer) Indhold: Forside, indholdsfortegnelse, indledning, redegørelse, analyse, konklusion, noter og litteraturliste Afleveres til dansklæreren (i dueslaget) senest kl