Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Plan for fremlæggelse Proces Problemformulering Analyse Konstruktiv kritik / diskussion Empiri Fiktivt site Diskussionsforum Perspektivering
Proces Nabosprog Drs hjemmeside (se site) Lyrik Fællesskab gennem forum
Problemformulering Hvordan kan man skabe et netbaseret læringsrum om nordisk sprog og fællesskab?
Analyse af Drs hjemmeside Introduktion af siden Afsender Modtager
Kritik/diskussion Formål med Drs hjemmeside (link) Hvilke muligheder tilbyder sitet? Features - mangler Quiz Studiet Bibliotek t Layout Mangelfuld interaktion Refleksion om et anderledes læringsrum
Empiri- Målgruppens vurdering af DRs hjemmeside Rammer for undersøgelsen Efterbehandling 1. Hvilke 3 ord kan beskrive siden? 2. Hvad var godt ved siden? 3. Hvad var mindre godt ved siden? Hvad svarede brugerne? Delkonklusion
Fiktivt site Formål er at skabe et site Hvor unge fra norden kan kommunikere med hinanden om lyrik. Hvor unge kan få kendskab til andre nordiske sprog Hvor unge kan få mulighed for at deltage I et nordisk fællesskab
Fiktivt site Funktion Diskussionsforum Blogfunktion i form af links Muligheder for at læse tidligere uploadede digte Transformation af digt til f.eks. rap Glosebog (dansk/svensk/norsk) Videoklip Faglig viden
Fiktivt site Layout Brugervenlig Inspirerende Medskabende
Diskussionsforum Brevskrivning og IT - forskelle og ligheder ”internettet en lærerig legeplads” (HT) Kommunikative aspekter i undervisningen ”...de udvikler et genrekendskab...” (HT) Offentlighedsbegrebet Vidensdeling
Hvad har vi lært? Bloggens muligheder Sætte ord på tanker Procesværktøj Web-medier Chat/blog/forum