Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Online kollaborativ undervisning
Advertisements

Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
@Lene_Baake. Brug af sociale medier i undervisningen • Projekt SME • Brug af Web 2.0 værktøjer • Belastning eller belønning? • Debat
DIT-systemet et par introducerende eksempler
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Dansk med it Duncker & Ruus © DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab.
Introduktion til Sprogpakken
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Digitale medier og mobning
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Sprog/billeder på Internettet
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Elevernes digitale dannelse
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
DDB CMS april 2014 Lanceringsplan • Hostingplaner • Migrering • Undervisning • Manualer • Inddragelse.
Projektdesign Mål: At I opnår en forståelse for hvad et projektdesign er.
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe.
Klavs Asbjørn Hansen Vibeke Wendelboe Lund Maria Aas.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kommunikation / it.
Dansk med it Duncker & Ruus © DIT-systemet Generel introduktion DIT-systemet Udvikling og testning Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for.
Blended Learning - en introduktion
At udforske sin egen praksis
CORPORATE PODCASTING Peter Overgaard Michael Rene Kremer Christian Buch Iversen.
IT i undervisningen.
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Praktisk om opgave og oplæg
Pijamama. OVERBLIK Processen Etnografisk feltstudie – forarbejde Etnografisk feltstudie Gennemarbejdning af data Udarbejdelse af vision 1.0 Analyse sammenfatning.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Research & Innovation Gruppe 2 Morten Tobias Gammelgaard Darlene Andreasen Nick Becker Damm David Pambuena Kristiansen.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Sproglig teori og metode (I)
Hedebygadekaréen. Indledende tanker Grøn utopi Engagerede beboere Et særligt rum i forhold til resten af samfundet.
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Gruppevejledning på tæt hold
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Tekstformidling på Internettet E 2003 Tekstgenrer II: ”sociale” tekst genrer Session 9 (29/10/03)
Øvelsestimer (opgave 8) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Øvelsestimer (opgave 12) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Design - brugervenlighed
DANSK Intro Dagens program.
Genrer Konference om ny skriftlig eksamen i fransk og spansk Nyborg Gymnasium 22. oktober 2015.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Opgave: Webside analyse
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
DEN GODE STIL.
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.

Plan for fremlæggelse Proces Problemformulering Analyse Konstruktiv kritik / diskussion Empiri Fiktivt site Diskussionsforum Perspektivering

Proces Nabosprog Drs hjemmeside (se site) Lyrik Fællesskab  gennem forum

Problemformulering Hvordan kan man skabe et netbaseret læringsrum om nordisk sprog og fællesskab?

Analyse af Drs hjemmeside Introduktion af siden Afsender Modtager

Kritik/diskussion Formål med Drs hjemmeside (link) Hvilke muligheder tilbyder sitet? Features - mangler  Quiz  Studiet  Bibliotek t Layout Mangelfuld interaktion Refleksion om et anderledes læringsrum

Empiri- Målgruppens vurdering af DRs hjemmeside Rammer for undersøgelsen Efterbehandling 1. Hvilke 3 ord kan beskrive siden? 2. Hvad var godt ved siden? 3. Hvad var mindre godt ved siden? Hvad svarede brugerne? Delkonklusion

Fiktivt site Formål er at skabe et site  Hvor unge fra norden kan kommunikere med hinanden om lyrik.  Hvor unge kan få kendskab til andre nordiske sprog  Hvor unge kan få mulighed for at deltage I et nordisk fællesskab

Fiktivt site Funktion  Diskussionsforum  Blogfunktion i form af links  Muligheder for at læse tidligere uploadede digte  Transformation af digt til f.eks. rap  Glosebog (dansk/svensk/norsk)  Videoklip  Faglig viden

Fiktivt site Layout  Brugervenlig  Inspirerende  Medskabende

Diskussionsforum Brevskrivning og IT - forskelle og ligheder ”internettet en lærerig legeplads” (HT) Kommunikative aspekter i undervisningen ”...de udvikler et genrekendskab...” (HT) Offentlighedsbegrebet Vidensdeling

Hvad har vi lært? Bloggens muligheder Sætte ord på tanker Procesværktøj Web-medier Chat/blog/forum