ArbejdsPladsVurdering (APV)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Informationsmøder om rengøring
Advertisements

Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Organisering af arbejdsmiljøapparatet
Kemi oplysninger på arbejdspladsen Jan Toft Rasmussen Miljøkonsulent i Dansk Metal.
Arbejdsmiljø mellem sidevogn og mainstream
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Arbejdsmiljø i ældreplejen i Danmark Satspuljeprojekt (6)
3F vidensdag om ultrafine partikler fra køretøjer og fly i Københavns Lufthavn 8. sept
TRIOENS OPGAVER.
Arbejdsmiljøcertificering
Arbejdsmiljø og beredskab.
Vejledning til APV på klinikken
Aftale om trivsel og psykisk arbejdsmiljø (Tillægsaftale til SU-aftalen) Baggrund for aftalen: Arbejdsmiljøloven gav mulighed for, at overenskomstparter.
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 3 Prioritering Seminar 3 – Politik, mål og handlingsplan Prioritering.
Anerkendende APV.
Lone Stubberup; Director, EHS Development
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
24. januar CFU OK 08 Delforlig - staten Attraktive arbejdspladser Fokus på samarbejde, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Farlige stoffer og arbejdspladsvurdering
Jan Toft Rasmussen Miljøkonsulent Dansk Metal
Sikkerhed og førstehjælp ved rengøringsarbejde
Kortlægning – seminar 2 INDLEDENDE STATUS PROJEKTPLAN KORTLÆGNING
Naboskabet.dk Et redskab til boligområdet - som tager pulsen på naboskabet - og giver ideer til at udvikle det sociale liv.
Seminar 2 – Kortlægning og risici APV
Seminar 5 Sikkerhedsrundering
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Sikkerhedsrepræsentantens arbejde set med 3Fs øjne
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Projekt Seniorordning Sundhedsforvaltningen Københavns Kommune
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Arbejdstilsynets særlige tilsynsindsats 2011 i Hjemmepleje og Døgninstitutioner.
MTU 2013 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse Rungsted Gymnasium Præsentation Svarprocent: 82% (80 besvarelser ud af 98 mulige)
Hvad er en APV og en arbejdspladsbrugsanvisning?
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
2012 | Undervisningsmiljøvurdering Næstved. Undervisningsmiljøvurdering Vurdering af det sociale, fysiske og æstetiske miljø Socialt miljø.
Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.
Dialogmøder med bygherren Dialog om arbejdet med at planlægge og koordinere i forhold til sikkerhed og sundhed under projektering og udførelse (procedurer,
Dias om Følgende dias giver et overblik over, hvad hæftet indeholder og kan bruges til. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.
Dias om psykisk arbejdsmiljø Følgende dias beskriver, hvad psykisk arbejdsmiljø er for en størrelse. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Fyraftensmøde hos LO Århus social og miljøudvalg 26. marts 2015 Anmeldelser fra fagforeninger og AMR om arbejdsmiljøforhold Procedure for anmeldte og uanmeldte.
1 Vejledning om anmeldelse af voldssager til politiet. Vold og trusler Vold er når en person angriber en anden person, f.eks. med slag og spark. Lette.
Landsorganisationen i Danmark Det nye arbejdsmiljøsamarbejde.
1 Fokus på det psykiske arbejdsmiljø oplæg
Seminar Per Stig Jørgensen. Dansk Byggeri..
Dagplejepædagogernes årsmøde den 14. september 2010 Hvad kan du selv gøre for at få et godt arbejdsmiljø i dagplejeformidlingen?
ErgoMap® Corporate Occupational Health Service (COHS) Novo Nordisk A/S Jacob Ragborg KASPER KOFOD Denmark Ergonomiseminar 2012.
1 REACH Workshop Lise Emmy Møller Projektmedarbejder Key2Green.
Sygefravær eller arbejdsglæde APV – kørekort til et godt arbejdsmiljø.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Vejledning om arbejde i stinkskabe Industriens Branchearbejdsmiljøråd
Ergonomi & Forflytningsteknikker
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
God start – godt arbejdsmiljø EU’s arbejdsmiljø-uge i Uge 43
Flere gode år på arbejdsmarkedet
Dias om Følgende dias giver et overblik over, hvad hæftet indeholder og kan bruges til. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Beredskabslovgivningen og ”akutte” uheld EnviNa 24. april 2017
Ernæringsassistent, 1. skoleperiode elevudgave
APV – Arbejdspladsvurdering 2019 (Tillæg til MTU-rapporten)
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

ArbejdsPladsVurdering (APV) er en samlet vurdering af de arbejdsmiljømæssige forhold på arbejdspladsen. skal udgøre grundlaget for, at arbejdet på arbejdspladsen planlægges og udføres forsvarligt. kan udføres på mange forskellige måder Neurocentret 2003

Hvordan laves en APV? Man identificerer problemerne på arbejdspladsen ved hjælp af: Interview Spørgeskemaer Dialog Checklister Mødereferater fra sikkerhedsudvalget Ulykkesstatistik mv. Neurocentret 2003

Typiske påvirkninger og farer i arbejdsmiljøet kan være: Fysiske forhold (løft og arbejdsstillinger) Ergonomiske forhold Psykiske forhold Kemiske forhold Biologiske forhold Ulykkesrisiko Neurocentret 2003

Prioritering Akutte problemer løses med det samme Prioritering af de problemer der ikke kan løses med det samme, efter: Hvor stor skade de kan påføre de ansatte Hvor stor risiko der for at skaden kan opstå Hvor let problemet kan løses Neurocentret 2003

Praktiske oplysninger Checklisten er et hjælperedskab til identificering af eventuelle problemer på arbejdspladsen – sæt kryds for hvert problem der identificeres Der skal udfyldes et hjælpeskema for hvert problem der identificeres – ekstra hjælpeskemaer udleveres af sikkerhedsrepræsentanten Er der tvivlsspørgsmål kan I kontakte sikkerhedsrepræsentanten Neurocentret 2003

Handlingsplan Skal indeholde: En beskrivelse af problemet Den valgte løsning Tidsplan for gennemførsel Ansvarlig Neurocentret 2003