Markedsanalysen i praksis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kvalitative metoder
Advertisements

Metode 2 Kvantitativ metode Spørgeskema
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Dataindsamling og kildebearbejdning
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Markedsvurdering.
Metode 2 Kvantitativ metode Spørgeskema
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Kvantitative metoder
Sådan laver man en spørgeskemaundersøgelse
Studietyper Katharina M.Main
Samfundsvidenskab Tirsdag den 29. september 2009.
Markedsanalyse Food Service 2014.
Spørgeskemaundersøgelser og remote usability John Paulin Hansen 28. September 2011 DUST.
2 Kvalitative og kvantitative metoder
Videnskabsteori og faglige metoder
Svarskalaer AnvendelseEgenskaber Skala 1-10PrioriterendeÅben, værdifri Enig-uenig Vigtigt-ikke vigtigt Hypotese afprøvende Lukket, værdisættende Multiple.
Valg af parametre.
Principper for tolkning af data og kritisk stillingtagen
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Oktober 2010ViTSi ViTSi Metoder til praksisbaseret forsknings- og udviklingsarbejde inden for siddestillingsnetværket Elisabeth Kampmann.
Markedsanalyse Kapitel 12
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Martin Sandø Servicestyrelsen
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Esports af Joakim Dan og Artur
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Validitet og reliabilitet
Den samfundsvidenskabelige undersøgelse
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Interview Individuelt interview Interview i en gruppe.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Anvendt markedsanalyse Kapitel 22
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 Medie- og kommunikations- videnskabelige metoder 27/
Videnskabsteori & metode
Indledende betragtninger Mikroteori: Generel ligevægtsteori: x 1 = f(p 1, p 2....p N, Y) Givet marked, Given vare Y er (stort set) konstant Prisvektoren.
Kursus i Målgruppeanalyse
Kvalitative metoder.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Noter til kapitel 3 Metode I. Metode begrebet, kort II. Markedsanalyse Strukturen i markedsanalysen, som udgør drejebogen for kapitlet, se fig. 3.1 Metode,
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
-En undersøgelse, hvor mange personer stilles de samme spørgsmål med et standardiseret spørgeskema. -Respondenterne er typisk udvalgt som en stikprøve,
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
markedsføringsplaner
Markedsanalyser afsætning.
Spørgeskema som værktøj
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
2 Kvalitative og kvantitative metoder
Lærere og team arbejder videre
© Markedsanalyse i teori og praksis, 1
Præsentation af forretningsplan
Markedsanalyse for LSC
Lene Baake Afsætning 2012.
Lene Baake Afsætning 2012.
Metoder og produktion af data
Kvalitative og kvantitative data i en undersøgelsesopgave
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Salgets forudsætninger
Præsentationens transcript:

Markedsanalysen i praksis

Planlægningsmodellen 2

Planlægning Datakilder Markedsanalysen søger ofte at be- eller afkræfte antagelser (hypoteser). Adfærdsanalyser Kundernes/målgruppens købs- og forbrugsvaner af f.eks. økologiske varer. Imageanalyser Kundernes/målgruppens oplevelse af virksomhedens sortiment, pris, service m.m. Effektmålinger Hvad har effekten været af en given ændring? Holdningsanalyser Afdække kundernes/målgruppens holdninger eller sanseoplevelser (f.eks. smagsoplevelser) ved et produkt.

Planlægning Datakilder Respondenter Totaldækning Her spørges alle i universet (hele målgruppen). Stikprøvedækning Her udvælges et repræsentativt udsnit af universet.

Gennemførsel Kontaktform Kvalitative Kvantitative Paneldiskussioner Observationer Kvantitative Personligt interview Telefoninterview Udsendt spørgeskema Internetinterview

Gennemførsel Spørgeskemaet Særlige forhold Spørgsmålstyper Spørgsmålsrækkefølge Valg af spørgsmål Formulering af spørgsmål Særlige forhold Fremmedord Afviklingstidspunkt Pilottest

Bearbejdning Åbne spørgsmål - skabe en bedre forståelse af de svar, markedsanalysen har givet. Lukkede samt skalaspørgsmål - der er faste rammer for svarmuligheder og svarene bliver typisk behandlet ved en procentfordeling.