Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsanalyse Kapitel 12

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsanalyse Kapitel 12"— Præsentationens transcript:

1 Markedsanalyse Kapitel 12

2 Hvad er en markedsanalyse
Kap 12 Hvad er en markedsanalyse En markedsanalyse er en systematisk søgning efter informationer til at løse et konkret markeds- føringsproblem

3 Hvordan gennemfører man
Kap 12 Hvordan gennemfører man en markedsanalyse Informationskilder Udvælgelse af respondenter Interviewmetoder Spørgsmålstyper Spørgsmålenes rækkefølge

4 Kap 12

5 Udvælgelse af respondenter
Kap 12 Udvælgelse af respondenter Et menneske, der udspørges i en markedsanalyse, kaldes for en respondent Et univers er et fagudtryk for alle de mennesker, der kunne være relvante at udspørge Det udsnit af universet, der udspørges, kalder man en stikprøve

6 Kap 12

7 Kap 12

8 Kap 12

9 Kap 12 Spørgsmålstyper Åbne spørgsmål Lukkede spørgsmål Skalaspørgsmål

10 Spørgsmålenes rækkefølge Lette interessante spørgsmål
Kap 12 Spørgsmålenes rækkefølge Lette interessante spørgsmål Vigtige spørgsmål Lette demografiske og geografiske spørgsmål

11 Du kan lære mere om markedsanalyse i kapitel 22 Anvendt markedsanalyse


Download ppt "Markedsanalyse Kapitel 12"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google