SOSU SKILLS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Orientering om revisionen af social- og sundhedsuddannelsen
EVejledning Et tilbud til elever i grundskolen – og deres forældre - og for alle andre uddannelsessøgende.
Om os  Skjoldholm Forlag er et nystartet forlag som er netbaseret.  Her udgives der bøger indenfor forskellige kategorier, projekter, undervisningsmaterialer.
Projektdeltagere Næstved Kommune Silkeborg Kommune
5 IT-didaktiske principper
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
Naturfag på Social- og Sundhedsskolen
Vejledende samtale Helhedsvurdering.
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Evalueringskriterier for artikel
Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014.
Højdevangens Skole Her er godt at lære
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Vejledende samtale og helhedsvurdering på SOSU Nord
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Forskningsprojektets grundideer
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Læring i et vejledningsperspektiv
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Metodologier mellem forskningsinteresse, teori og empiri Ellen Krogh Seminar 15. juni 2007.
Sosu projekt Sosu skolen, Aabenraa Haderslev & Sønderborg Produktionsskoler
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Lærerprofessionen.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
APV Lindved Skole Januar Rengøring SFO Undervisning.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Obligatorisk selvvalgt opgave
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
- Understøtter den øvrige undervisning.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Ungdomsuddannelse til alle Konference d. 18. april 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Gruppevejledning på tæt hold
Inklusion og Specialviden
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
Inklusion: Workshop 2 ”Mangfoldighed skaber værdi” - modeller for organisering af inklusionsarbejdet på efterskolerne HUI LI, (CAND. MAG I PÆDAGOGIK OG.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
DM I SOSU SKILLS DREJEBOG TEMADAG D. 24. MARTS 2010 Annie Philipsen, PR & international koordinator SOSU C.
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
• Beskrivelse af projektets forandringsteori
Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Velkommen til fagligt samspil
Pædagogisk- assistent
UDVEKSLING projekter ang. studievalgsportfolio
v. Ursula Dybmose, formand for PASS Dialogmøder 2018
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Undervisning og support setup
Præsentationens transcript:

SOSU SKILLS

Procedurer og overvejelser vedrørende rekrutteringen Informationsmøde om Skills - konkurrencen med deltagelse Jeanette og Christina Ansøgningsskema ”Prikke –runde” Drøftelse med deltageres kontaktlærer Kontakt til praktikafdelingerne

Træningsforløbet Træningsramme SMAK/ sygeplejeprocessen Struktur i før – refleksion Sidste træningsdag

Skolemesterskabet Tænkt ind som læring: Obligatorisk skoledag for teori 2 elever

Efter konkurrencen Opfølgning og afslutning med alle deltagere Tillykke…. Ordentlig farvel…

Hvad har det givet os som vejledere? Ligeværdigt samarbejde om noget vi alle ”brænder for” Læring fra eleverne: - spejl på praktikken - spejl på den moderne unges måde at tænke på Pædagogisk, didaktisk udvikling Gode og sjove oplevelser

Træning er ikke kedelig!