Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til fællesmøde Bachelor
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Større Skriftlig Opgave
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Grundlæggende IT, niveau G
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
HISTORIE Den mundtlige prøve
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Eksamen og eksamensbilag :
Medicin bachelor Bodil Hammer Bech Institut for Folkesundhed
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Kandidatafhandling/specialeskrivning
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Tidsplan for eksamen 40s umd
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Det Internationale Område
SKOLERNES IDRÆTSUDVALG
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Mundtlig matematik eksamen
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Folkeskolens afgangsprøve
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
Obligatorisk selvvalgt opgave
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Ny karakterskala – nye mål?
Software Architecture in Practice
Bedømmelse og karakterer
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
1.møde d. 11/8-14 Formål: At skabe et forum, hvor vi får vendt centrale forhold vedr. bacheloropgavens indhold, form, processen, vurderingen af opgaverne,
Naturfag.
Bachelorprojekt Forår 2017
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Infomøde om synteseopgaven
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Om prøveformen Filosofi C.
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Præsentationens transcript:

Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer Vi ses i august

Valg af linjefag og linjefagsvejleder Valg af linjefag Prioriter to linjefagsvejledere (se fredsnyt) Frist: 31/3 Svar: 14/6

Opgavens rammer Læs bachelorfolderen på fredsnyt.dk– her fortolkes § 10 § 10: Som led i uddannelsen skal den studerende udarbejde en større selvstændig skriftlig opgave i form af et professionsbachelorprojekt, jf. læreruddannelseslovens § 2, nr. 4, og § 4. Professionsbachelorprojektet udgør 10 ECTS-point, omfanget er25-35 sider, samt max 10 siders bilag(10 ”ting”). En normalside svarer til 2600 anslag inkl. mellemrum. Stk. 2. Professionsbachelorprojektet skal udarbejdes 1) individuelt, 2) i et selvvalgt og af uddannelsesinstitutionen godkendt emne vedrørende en lærerfaglig problemstilling af relevans for uddannelsens formål, 3) i tilknytning til et af den studerendes igangværende eller gennemførte linjefag, 4) i sammenhæng med uddannelsens pædagogiske fag, 5) med inddragelse af færdigheder og viden erhvervet gennem uddannelsens praktik eller anden erfaring fra praksis og 6) under brug af videnskabelig metode”.

Prøve Fagets årsværk/ECTS 0,17 ÅV/10 ECTS Type Mundtlig, individuel prøve. Form: Samtale med 2 eksaminatorer. Den mundtlige prøve tager sit udgangspunkt i den skriftlige opgave. Varighed ved mundtlig prøve (inkl. votering) 45 minutter. Grundlag for bedømmelse: Den studerendes grad af opfyldelse af fagets mål og CKF samt studieordning i øvrigt. Herudover indgår den studerendes selvvalgte litteratur. Betingelser for indstilling til prøve: Afleveret opgave. Karaktergivning Der gives én karakter efter 7-trins-skalaen. Der gives en samlet vurdering af den skriftlige opgave og den mundtlige prøve. Ved bedømmelsen skal der ud over det faglige indhold også lægges vægt på eksaminandens formulerings- og staveevne. Ekstern censur.

Temaer, plenumkonferencer (datoer tilgår ved passende lejlighed) 1.Opgavens væsen og forslag til disposition (inden opstart) 2.Fortolkning af ”Akademisk arbejdsform og videnskabelig metode” 3.Analysedelen drøftes 4.Opgavens mundtlige dimension (efter aflevering)