CORPORATE PODCASTING Peter Overgaard Michael Rene Kremer Christian Buch Iversen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Hvad er __ ? Diffusion of Innovation
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Anders O. Gjelstrup Erik Banner-Voigt Torsdag den 18. marts 2004
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Marketingplanlægning
Digitalt tv til Nødebo Nødebo Kro, 1. april 2009.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Ud over rampen – hvordan?
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Sprog/billeder på Internettet
Når effektmåling rammer organisationen
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Leverandør evaluering Juli 2010
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Corporate Identity og Branding
Interessenter og interessentanalyse
• Diplom- eksamensprojekt, • SAM 24. marts 2010 • Eksamensprojektstuderende: Karsten Sørensen Karsten Sørensen.
Kommunikation / it.
Videndeling og ledelse
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
Array vs. ArrayList. Arrays Et array er en struktureret metode til at gemme flere værdier af den samme datatype. Data’en i et array ligger op ad hinanden.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
#1 Christian Wang, IT-Chef IT DIGITALISERING OG INNOVATION Marts 2011.
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Procesværktøjer.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Konsultation via webcam i almen praksis – fremtidens konsultationsform?
Animation.  Det er ganske let at indstille en brugerdefineret animation – blot klik på Tilføj effekt og vælg mellem mange forskellige effekter. PowerPoint2.
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Digital skriftlig- og mundtlighed
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
1 Definition: ”Teknisk bistand omfatter enhver form for bistand i forbindelse med reparation, udvikling, fremstilling, samling, prøvning, vedligeholdelse.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Strategisk kommunikation og muséer
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Podcasting – hvad er det og hvilke muligheder giver det? Thomas Ryberg (Ph.d. stud.) E-Learning Lab, institut for kommunikation Hum.fak, Aalborg Universitet.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb Introduktion til Podcast.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
SUF - gevinstrealisering
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Firma: PodConsult Journalist - radio og web Konsulent, kurser, producent Forhandler af software Speciale.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Præsentationens transcript:

CORPORATE PODCASTING Peter Overgaard Michael Rene Kremer Christian Buch Iversen

Agenda Introduktion Tekniske egenskaber Indholdsmæssige egenskaber Merværdi Parametre Forudsætninger Anvendelsesområder/ barrierer Impression management Prototype Videreudvikling Perspektivering

Introduktion til Corporate Podcasting Meget nyt område (corporate podcasting) Udgangspunkt i privatproducerede podcasts Hvad kan virksomheder bruge det til? –Eksternt (afgrænset) –Internt Eksplorativt og deskriptivt projekt CORPORATE PODCASTING

Problemformulering Hvilke anvendelsesområder kan der skabes merværdi for ved anvendelses af podcasting til kommunikation internt i virksomheder? Hvilke barrierer er der for anvendelse af podcasting til intern kommunikation i virksomheder? CORPORATE PODCASTING

Fremgangsmetode CORPORATE PODCASTING

Tilgang til podcasting Afsender – Podcaster (primære fokus) –Producerer indholdet –I virksomhederne: key informants & ledelsen Modtager – Podcatcher –Forbruger indholdet –I virksomhederne: medarbejderne Medarbejder til medarbejder: podcasting om hobbyer og vinklubber = kulturskabende –Kræver retningslinier – IBM har lavet retningslinier for personlig blogging og podcasting CORPORATE PODCASTING

Tekniske egenskaber Transportabelt Automatisk Kontrollerbart Tilgængeligt CORPORATE PODCASTING

Tekniske egenskaber Transportabelt –Modtage information nye steder –Kræver en mobil enhed –Medarbejdere har måske allerede en mobil telefon med mp3 –Virksomhederne ser mobile enheder som en barriere for at gøre brug af podcasting CORPORATE PODCASTING

Tekniske egenskaber Automatisk –Muligt med RSS feed (xml fil) + Podcatcher (aggregator program) –Muligt at abonnere på bestemte kanaler –Abonnement stopper når medarbejderen stopper CORPORATE PODCASTING

Tekniske egenskaber Kontrollérbart –Vælger selv de kanaler man ønske –Aktivt valg  interesse i kanalen –Vælger selv hvor man vil lytte (sted) –Vælger selv hvornår man vil lytte (tid) CORPORATE PODCASTING

Tekniske egenskaber Tilgængeligt –Indhold der tidligere kun var tilgængeligt på bestemte tider, gøre tilgængelig 24/7 (f.eks. et foredrag) –Flere har mulighed for at modtage indholdet –Tilgængeligt på nye steder (sted) –Tilgængeligt på nye tidspunkter (tid) CORPORATE PODCASTING

Indholdsmæssige egenskaber Vurdering af kompleksiteten af indholdet – pga. manglende visuelle effekter Podcast skal være forholdsvis kort Ikke muligt at indeksere en lydfil (svært at skimme) Underholdende og levende karakter Lyd kan bruges som kulturskabende element i virksomhederne Lyd er primært relevant når medarbejderen laver andre ting (baggrundsmedie) Billigt at producere lyd CORPORATE PODCASTING

Merværdi Hvis der ikke er mulighed for at kommunikere visuelt Kulturskabende –Kommunikation fra ledelsen –Medarbejder til medarbejder Supplement til eksisterende Intranet –Ledelsen har ordet Intimitet på afstand CORPORATE PODCASTING

Parametre for kommunikation med podcasting Mobilitet Lav indholdsmæssigt kompleksitet Andre handlinger simultant Hurtigere produktionstid overfor video Personligt medie CORPORATE PODCASTING

Forudsætninger for brug af podcasting Mobile enheder Adgang til Internettet Produktionsressourcer til rådighed CORPORATE PODCASTING

Barrierer Manglende mobile enheder Manglende kendskab/forståelse Mediets modenhed CORPORATE PODCASTING

Anvendelsesområder Sælgere på farten Medarbejdere i produktionen Medarbejdere med lang transporttid CORPORATE PODCASTING

Merværdi – impression management Bevidst udtryk omkring kommunikation (f.eks. branding) Impression management Rolle (Ønskede lys, set fra afsender) –Front Stage –Back Stage Harmoni med ønskede værdier CORPORATE PODCASTING

Prototype Anvendelsesområder –Arbejdsrelateret –Værdiskabende Fremvisning af prototype –Navigation og struktur –Tilføjelse af feed –Download –Afspilning CORPORATE PODCASTING

Videreudvikling Præsentation for Microsoft (Analytisk eller designorienteret workshop) Rapport kan ses som en opgave stillet af Microsoft CORPORATE PODCASTING

Perspektivering 1/3 Mange af de adspurgte virksomheder at merværdien ved video er mere synlig Podcasting vs. Vodcasting Download af vodcast (8 mill. på 2 mdr.) steg 1 % mere end podcast iflg. Itunes store I 2005 blev der solgt 32 mill. Ipod. Mere end alle de forgangne år sammenlagt CORPORATE PODCASTING

Perspektivering 2/3 CORPORATE PODCASTING MediePodcastVodcast Symbolske cuesFattigtRigt BrugssituationFåMange ProduktionstidKortLang ProduktionsomkostningLavHøj FilstørrelseLille (15 Mb/time)Stor (70 Mb/time) MedietypeBaggrundsmediePrimære medie MobilitetStorMindre FormatStandard MP3DivX/Xvid, Mpeg-4, H.264

Perspektivering 3/3 Båndbredde og fremtidsperspektiver TDC: –2006: 40% har 20 Mbit/s –2010: 75% har >100 Mbit/s Vil vodcasting erstatte podcasting? Samme diskussion i 50erne. Fjernsynet erstattede ikke radio… CORPORATE PODCASTING

Peter Overgaard Michael Rene Kremer Christian Buch Iversen