Regional strategi og kompetenceudvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Dialog og læring i klagesager
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Undervisningsplanlægning
Udfordringer – hvorfor deltager studerende ikke?
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Individuel uddannelsesplan
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
3. april 2017 Torben Iversen, Master IT og læring.
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Fra klima og vand til … Rolf Johnsen
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Projektchef Kristian Madsen Den Ny Læringsplatform Parallelundervisning.
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Hvad er specialpædagogiske kompetencer?
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Kompetencematrix Digitale kompetencer
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Generel introduktion til EC
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Koordinator Jette Bangshaab Åbningsseminar marts 2013 ”Teknologier i Borgernær Sundhed” University College Nordjylland.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Patientuddannelse - sundhedspædagogik i højsædet Udviklingschef Dorte Jeppesen og Underviser i sundhedspædagogik Helle Schnor.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Uddannelse af Akutsygeplejersker i Region Hovedstaden
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Velkommen til forårs-sfo. Målet med i aften 1)Se omgivelserne. 2)Få praktiske oplysninger 3)Give et indblik i en forårs-sfo-dag. 4)Tid til de 1000 spørgsmål.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Henrik Flygare Fluid – 20. november 2008 Fjernundervisning VUC Sønderjylland.
Bypolitik, kulturplanlægning og design af kulturelle læreprocesser Præsentation d Underviser: Jan Graulund (og evt. NN)
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Skolen som uddannelsessted Temadag for praktikansvarlige Praktikkontoret på Læreruddannelsen i Aarhus.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
TYSK – STX /VALGFAG FREDERICIA GYMNASIUM FREDERIKSBERG GYMNASIUM FIP-KURSUS - BENTE HANSEN Faglig udvikling I Praksis.
Hvordan forenes sundhedsfagligt arbejde med kvalitetsudvikling? Inspirationen til temaet for Kvalitetsdag 2016 #kvalitetsdag_2016.
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
Projekt: Koncept til formidling
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Vækst og højtuddannet arbejdskraft
SKOLE-VIRKSOMHEDSSAMARBEJDE
Præsentationens transcript:

Regional strategi og kompetenceudvikling Uddannelseskonsulent ,Grete Wedege UC Nordjylland 07.06.2010

Strategier og visioner Region Nordjylland: UC Nordjylland --- Aflastning af lægerne I 2013 er UCN en professionshøjskole --- Kvalificeret personale der mest anvender IT, bl.a. ved at --- Formaliseret videreuddannelse udvikle nye former for: --- Virtuel platform --- undervisning --- Vidensbank --- vejledning --- læreprocesser

Uddannelse af personalet i dag Administrativt og sundhedsfagligt personale bliver i dag individuelt oplært/uddannet af lægen i den enkelte praksis. Administrativt personale Sundhedsfagligt personale Praksis A Praksis B

Opsamling af viden som den er i dag Praksis C Praksis A Praksis B

Videreuddannelse E-lærings moduler Vikarkorps Online bibliotek Erfaringsudveksling Mentorordning Vidensdeling Studiebesøg Videreuddannelse E-lærings moduler Virtuel Platform Vidensbank Praksis A Praksis B Praksis C

E-læring og diplomuddannelse Regional strategi og kompetenceudvikling E-læring og diplomuddannelse Administrative moduler Sundhedsfaglige moduler Administrativt personale Sundhedsfagligt personale

Regional strategi og kompetenceudvikling Formålet med projektet er at udvikle deltagernes: praktiske handlekompetence kommunikative kompetence virtuelle samarbejde analytiske kompetence refleksive kompetence teoretiske viden kompetence til at finde den nyeste faglige viden

Væsentligste problemstillinger Regional strategi og kompetenceudvikling Væsentligste problemstillinger At kombinere så meget nyt på en gang: ”Ren” e-læring (fjernundervisning) Nyt e-læringsplatform Deltidsuddannelse Et nyt fag/fagligt område To nye målgrupper Mulighed for: Individuelle læreprocesser Kollaborative læreprocesser

Regional strategi og kompetenceudvikling Konkrete resultater Tematiseret modul med gennemgående teori 3 konstruerede videofilm Skriftlige faglige vejledninger Detaljeret navigationsstruktur Skriftlige vejledninger til It`s Learning Mange erfaringer og ideer til videreudvikling Positiv evaluering 2/3 inde i forløbet

Regional strategi og kompetenceudvikling Hvad mener deltagerne? 2/3 inde i modulet har det første hold evalueret at: de foretrækker e-læring på videreuddannelse de ser positivt på e-læring indenfor efter- og videreuddannelse de kan se positive fremtidsudsigter i den læringsform de ønsker flere moduler som e-læring

Regional strategi og kompetenceudvikling Spørgsmål fra salen? En videofilm med tilhørende materiale vil blive vist på Cafè præsentation På workshoppen vil de væsentligste fokus- og læringspunkter blive præsenteret Tak for opmærksomheden!