Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus
Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
Troværdighed ► Lever ikke op til kampagnens image. ► Ligner en almindelig bankhjemmeside, udover at der er klodser som header, og en rundvisningsvideo i banken. ► Det nye koncept passer ikke sammen med deres produkter.
Kompetence ► De forsøger at fremstå som noget nyt og friskt, i tv- reklamerne. ► På hjemmesiden fremstår de som en hver bankvirksomhed. ► De er ikke særligt konsekvente, de prøver på at fremstå som noget nyt og spændende, men har samtidigt de gamle bankdyder. ► Deres budskab fremstår ikke klart, fordi de ikke nøjes med at satse på én af de to.
Karakter ► Forsøger at signalere noget åbenhed (eksplicit). ”Kig indenfor i din nye bank”. ► De søger at fremstå som ærlige, via deres rundvisningsvideo, hvor de opfordrer kunden til at opfatte det som mere end bare en bank. ► De viser stor velvilje overfor modtager. ► De signalere at der er andet der tæller end økonomien. ► Prøver på at bryde med beskedenheden der ligger til bankverdenen. ► Humorniveauet er lavt, men højere end i andre banker.
Tilstedeværelse ► På forsiden er der ikke rigtig noget engagement at finde, men videoen viser derimod meget engagement. ► Det er en utroværdig rolle der spilles, i det at de prøver på at være noget der ikke passer til produktet. ► Siden er meget upersonlig, som en typisk bankhjemmeside. Men lige så snart man ser videoen, bliver der vist en masse nærvær fra medarbejderne.
► rskelle/ asp rskelle/ asp rskelle/ asp
Konklusion ► De forsøger at virke mere personlige og troværdige, men de formår ikke at overbevise os.